Content is the king

Bombardowani informacjami nie zagłębiamy się w to, co widzimy w sieci. Surfujemy po powierzchni. Skanujemy tytuły, czasem pierwsze zdania, często uwagę zwracamy tylko na obrazki. To samo robią inni z naszymi treściami, niestety taka jest prawda. Warto więc pracować nad jakością tego, co publikujemy.

A każdy publikuje mnóstwo: komentarze, zdjęcia, filmy, linki to tylko najpopularniejsze uzewnętrznienia. Nie ma problemu gdy docieramy tylko do znajomych, prywatnie i bez spinania się. Najwyżej pomyślą, że mamy gorszy dzień i następnego zapomną o durnym zdjęciu z imprezy. Jeśli jednak piszemy własnego lub firmowego bloga, prowadzimy fanpage, mamy sklep internetowy – odpowiedzialność jest dużo większa. Jak sprawić by Twoja strona była wartościowa?

1. Content to podstawa

Znając swój target wiesz co go interesuje. Odpowiadaj na te potrzeby, wypełniaj braki, informuj, edukuj, polecaj. Ludzie będą Cię czytać tylko jeśli znajdą u Ciebie coś wartościowego. Sam musisz wiedzieć co to jest – poradniki, Top 10, zagraniczne źródła, wywiady?

content_is_king1

2. Bądź systematyczny. Lub nie

Podejmij decyzję o terminach publikacji. Co tydzień, codziennie, co trzy dni? A może raz na jakiś czas, bez sztywnego planu? Ważne by trzymać się założeń. Jeśli przyzwyczaisz czytelników do codziennych wpisów, a potem będziesz pisał co wtorek, stracisz ich. Nie znajdą nowych treści któryś raz z rzędu? Nie wrócą. Z drugiej strony przyzwyczajeni do nieregularnych publikacji będą odwiedzać Twoją stronę rzadziej, ale konsekwentnie. Wybór należy do Ciebie.

Sticky Notes and Calendar Pages

3. Równowaga formy i treści

Równie ważne jak to, co piszesz, jest jak to robisz. Nawet najlepszy tekst i najciekawsze porady podane w nieatrakcyjny sposób do nikogo nie dotrą. Pamiętaj, że ludzie skanują treści w sieci. Blok tekstu na kilkaset znaków, bez akapitów i światła, może doczekać się jedynie komentarza tldr: Too long, didn’t read.

3-most

4. Obraz jak tysiąc słów

Pomyśl co przyciąga Twój wzrok. Najpierw patrzysz na zdjęcie, potem ewentualnie czytasz tekst. Spraw, by obraz go uzupełniał lub chociaż uprzyjemniał czytanie. Rozbij długi wpis na akapity przeplatane zdjęciami. A może po prostu zmień zdania w infografikę? Przekażesz to samo, a odbiór będzie zdecydowanie lepszy. I łatwiejszy do udostępniania.

files450

5. Share it, pin it, follow

Najlepsze treści rozchodzą się w sieci w mgnieniu oka i osiągają milionową widownię. Zastanów się co podoba się ludziom z Twojej grupie docelowej i czym chcieliby zabłysnąć przed znajomymi. Tak, zabłysnąć! Twój materiał musi być tak dobry, jak filmy i artykuły, które sam udostępniasz od innych. Nie ma mowy o odpuszczeniu jakości.

New-FB-Like-Button