Fanpage Trends Listopad

Facebook od dawna nie jest placem zabaw. Szczególnie dla marek, które poważnie myślą o swoim rozwoju. Strategia social media to już obowiązkowy element ogólniejszych działań marketingowych. Zobaczmy jak Facebook wykorzystywany jest przez polskie sklepy internetowe i branżę ecommerce.

Absolutnym liderem rankingu E-commerce jest platforma Allegro, posiadająca grubo ponad 1.2 miliona fanów. Jest to jednak raczej zasługa ogólnej znajomości marki i przyzwyczajenia Polaków do niej oraz kampanii reklamowych ATL, BTL i w ramach samego Facebooka. Komunikacja w ramach fanpage to nic specjalnego, proste prezentacje produktów i promocji, a można by się przed świętami pokusić o coś bardziej wyszukanego.

fanpage trends

Reszta stron osiąga wyniki między 200 a 500 tysięcy fanów. Ciekawe, że większość z nich to facebookowe odsłony tradycyjnych sklepów internetowych, które szukają kontaktu z targetem w mediach społecznościowych. Odstępstwa od tej zasady to IKEA i Paczkomaty InPost.

love it

Praktycznie wszystkie wymienione w raporcie sklepy zajmują się handlem odzieżą, obuwiem i dodatkami. Najwyraźniej takie strony najbardziej przyciągają klientów – ładne zdjęcia produktów w ciekawej oprawie graficznej fajnie się ogląda w newsfeedzie, a przy okazji można skorzystać z okazji i promocji. To jeden z głównych celów obserwowania sklepów na Facebooku. Osobnym tematem jest jednak konwersja i wartość koszyka zakupowego przy składaniu zamówienia.

allegro