Nowa praca?

Nowy rok to czas postanowień i wdrażania zmian. Często także tych zawodowych. Niektórzy od stycznia zaczynają nową pracę, inni dopiero postanawiają rozpocząć jej poszukiwania. Rozpytują wśród znajomych albo od razu uderzają do sieci. Serwisy czysto ogłoszeniowe coraz częściej zastępowane są przez społecznościówki.

W Polsce najpopularniejsze są GoldenLine i LinkedIn. Kolejność nie jest przypadkowa, ponieważ jak na razie to ten pierwszy serwis jest liderem rynku. Ale może się to szybko zmienić, LinkedIn zyskuje na popularności, coraz więcej polskich użytkowników przekonuje się do niego, pomogło w tym na pewno uruchomienie polskiej wersji serwisu wiosną 2012.

Czy będziemy świadkami masowych przenosin z GL na LI? W pewnych branżach na pewno, szczególnie w tych kreatywnych, w których lokalizacja firmy nie ma wielkiego znaczenia. Reklama, marketing, design, interactive, programowanie to dziedziny, w których polskie firmy są konkurencyjne dla zachodnich, przy czym na pewno tańsze. Ludzie z wyższym wykształceniem, znający języki to właśnie w LinkedIn będą upatrywać większe szanse na wsparcie w rozwoju swoich karier. GoldenLine pozostanie narzędziem dla posługujących się tylko językiem polskim specjalistów z bardziej związanych z danym miejscem branż.

goldenline_logo

LinkedIn przeważa nie tylko globalnym zasięgiem, ale też oferowanymi użytecznościami. Z bazy ogłoszeń o pracę przekształcił się w serwis oferujący bogatą bazę wiedzy biznesowej, informacji o firmach i ich działalności oraz miejsce wymiany informacji i opinii dla profesjonalistów. Newsy i wiedzę dostarcza chociażby LinkedIn Today, coś w rodzaju Facebookowego Newsfeeda, ale z konkretnie sprofilowanymi wpisami.

logo-linkedin

Ciekawe są możliwości dotarcia do grup docelowych obecnych na LinkedIn. Jeśli chcemy zainteresować publiczność oferowanymi produktami czy rozwiązaniami, nie musimy korzystać z Facebooka, o wiele korzytsniej jest wejść na LinkedIn. Mailing, display, rekomendacje czy grupy są o wiele skuteczniejsze niż nawet starannie targetowane reklamy na FB. Przykładem Adobe Polska, które promując swój nowy produkt wysłało do potencjalnie nim zainteresowanych osób imienne mailingi z raportem do pobrania po podaniu swoich danych. Wysokie CTR pozwoliło na pozyskanie dużej liczby cennych leadów. Także API LinkedIn pozwala na tworzenie dedykowanych aplikacji. Warto więc zainteresować się tym serwisem, bo będzie coraz bardziej popularny.