CHAMLETY 2013 rozdane!
Większość reklam przechodzi bez echa, są mdłe i nijakie. Nieliczne zdobywają uznanie i branżowe nagrody za kreatywność i jakość wykonania. Są też realizacje, o których ich twórcy woleliby zapomnieć. Dzieje się tak chociażby w przypadku otrzymania Chamleta.
Konkurs, w którym „wygrać” można statuetkę Chamleta, organizowany jest przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Celem pomysłodawców jest wskazywanie negatywnych działań praktykowanych przez branżę reklamową – odtwórczość, marna jakość, słabe poczucie humoru to tylko niektóre z cech projektów zgłoszonych do konkursu.
Na pierwszym etapie głos należał do internautów, to oni zgłaszali kreacje zasługujące w ich mniemaniu na miano najgorszych w 2013 roku. Następnie do pracy przystąpiło jury, spośród niemal 400 projektów wybrano nominowanych i nagrodzonych w kilku kategoriach.
Poznajcie decyzję ekspertów i sami oceńcie jej zasadność. Konkurs na pewno jest potrzebny, ale przydałaby się zmiana jego formuły. Sytuacja, w której zintegrowane ogólnopolskie kampanie konkurują z szyldem lokalnego sklepu jest trochę niepoważna. Może by tak za rok wprowadzić bardziej szczegółowy podział?
A oto zwycięzcy:
Reklama telewizyjna
Internet
Reklama społeczno-polityczna
źródło: http://www.olimpiadyspecjalne.pl/
Design
źródło: www.marketing-news.pl
Druk
źródło: www.marketing-news.pl