Facebook Trending

Facebook ciągle się zmienia i wprowadza nowe funkcjonalności. Ostatnio światło dzienne ujrzała opcja Trending, dostępna jeszcze nie dla wszystkich, ale to tylko kwestia czasu.

Pomysł jest banalny i wcale nie nowy (od dawna jest chociażby na Twitterze). Po prawej stronie News Feeda mamy pole Trending, w którym wyświetlane są najpopularniejsze poruszane w danym momencie tematy. Plusem jest krótki opis wyjaśniający dlaczego dana fraza jest na topie. Pojawiają się tu posty generowane przez Strony oraz osoby prywatne, choć to te pierwsze mają mieć pierwszeństwo. Hashtagi słabo się przyjęły, może to je spopularyzuje.

Trending-1

Jakie będą konsekwencje dla marek? Trending to kolejne pole do zagospodarowania. Wstrzelając się w aktualne dyskusje marki będą miały szanse pojawić się także w tym polu. Należy więc śledzić o czym piszą internauci (np. na Twitterze czy w Google Trends) i reagować w czasie rzeczywistym. Może będzie to nowy wymiar real time marketingu? Zobaczymy czy nowa funkcja się przyjmie i jakie będą na nią reakcje.

Trending-2

Tymczasem warto zobaczyć infografikę opublikowaną przez Facebooka z okazji dziesięciolecia istnienia serwisu. Polska zajmuje w nim ciekawą pozycję.

nyny