Kampania McDonald's

Najbardziej popularna w Polsce sieć restauracji fast food rozpoczęła nową kampanię promocyjną. Seria spotów prezentuje menadżerów restauracji i ma na celu budowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy.

Główni bohaterowie klipu telewizyjnego to autentyczni menadżerowie restauracji. W grupie 17 pracowników McDonald’s występujących w spocie pierwszoplanowe postacie to Klaudia – koordynatorka szkoleń, Natalia – kierowniczka restauracji z Goleniowa i Arkadiusz – koordynator 7 restauracji.

Kampania jest wspólnym dziełem agencji DDB Warszawa i Tribal, natomiast za realizacje klipów odpowiada dom produkcyjny OPUS. Celem serii spotów ma być odbudowanie wizerunku McDonald’s jako pracodawcy młodych ludzi. Oprócz 30-sekundowego spotu reklamowego w tej idei ma pomóc nowa odsłona strony www.mcdonaldspraca.pl oraz działania w prasie i szeroko pojętym internecie z mediami społecznościowymi na czele.

Oglądając główny spot raczej nie można mieć dużych zastrzeżeń. Reklamówka z teledyskowymi, dynamicznymi ujęciami oraz dość interesująca forma przekazu powinna dobrze spełniać swój cel z dotarciem do grona młodych osób poszukujących pierwszej pracy. Troche gorzej wypada obejrzenie pozostałych spotów należących do kampanii. Oglądane jeden po drugim tracą na dynamice z sekundy na sekundę. Gdyby chociaż w każdym spocie był inny podkład muzyczny, przekaz całościowy wypadałby już nieco lepiej.

http://youtu.be/3f-fsZCZz_8

http://youtu.be/JlRNhG4CEdo

http://youtu.be/KG_8qd8n6q8

Główny, 30-sekundowy spot będzie występował w blokach reklamowych 22 polskich stacji telewizyjnych, w tym TVP, Polsat i TVN. Planowaniem i zakupem mediów zajął się Macroscope OMD, a komunikacją PR 24/7Communication.