Kolorystyka vs Konwersja

Zastanawialiście się może kiedyś, jak kolory wpływają na konwersję? W końcu, nie bez powodu stacjonarne punkty (chociażby takie z damską odzieżą), dbają o idealny układ kolorystyczno-wizualny.

Oczywiście, w stacjonarnych punktach każdy test w postaci zmiany tonacji i odcieni ścian czy mebli byłby trudny do wykonania. Sklepy internetowe mają to do siebie, że w dużo łatwiekszy sposób, można zbadać wpływ kolorystyki na wskaźnik konwersji. Znaleźliśmy kilka relacji z testów badawczych dotyczących tej kwestii. Ciekawie wypowiada się w tym temacie Quick Sprout. Według założyciela serwisu, „po zmianie niebieskiego przycisku funkcyjnego na żółty, konwersja uległa poprawie aż o 38%„.

Inspirujący jest również artykuł Nowego Marketingu. Według badań porównywarki cenowej Idealo, najpopularniejsze sklepy internetowe z sześciu państw europejskich, stawiają na neutralną biel w tle, szarą nawigację oraz intensywne przyciski typu „call to action”. Według badaczy, najwięcej zależy od tego ostatniego wyboru kolorystycznego. Dla przykładu, czerwień polecany jest tam, gdzie chcemy uwypuklić promocje, a pomarańczowy lub żółty jeśli chcemy podkreślić niskie ceny.

Autorzy badań ostrzegają nas jednak przed niebezpiecznymi połączeniami kolorystycznymi: „Choć żółty jest przede wszystkim kojarzony z dobrym humorem i słońcem, kolor ten wywołuje także niekorzystne asocjacje. W zestawieniu z czernią sygnalizuje on niebezpieczeństwo. (…) Kolejną wadą wykorzystywania żółtego koloru jest też fakt, że tworzy on niewielki kontrast z bielą”.

Tak więc jeśli uważasz, że układ barw ma duży wpływ na sprzedaż w Twoim sklepu, to potwierdzasz zdanie 85% przebadanych przez Quick Sprout. Dla zainteresowanych, poniżej wklejamy ich autorską infografikę.

Projektowanie-stron-mda.pl