Lubelski klip wyróżniony

Idąc za trendami dotyczącymi popularyzacji polskich regionów, województwo lubelskie postanowiło nakręcić kolejny klip promocyjny. Dzieło okazało się być godne wyróżnienia na berlińskim festiwalu Tourism Media Awards.

Projekt „Lubelskie na chwilę lub na służej”, wykonany przez agencję San Markos został nagrodzony statuetką „Bronze city gate”, tym samym zdobywając 3-cie miejsce w konkursie. 45-sekundowy klip powstał między innymi w Kazimierzu Dolnym, Zamościu czy Roztoczu, a jego realizacja kosztowała 350 tys. złotych.

Jak widać, województwo lubelskie, chce pokazać siebie z tej rodzinnej, przyjaznej strony. Naturalnie, celem kampanii jest zachęcenie Polaków, czy nawet obcokrajowców do osiedlenia się w promowanym regionie. Spot zrealizowano ładnie, co zdecydowanie może pomóc w realizowaniu celu marketingowego.

A jak inne regiony Polski prezentowały się w kampaniach ATL? Pierwszy klip, jaki przyszedł mi do głowy to spot promocyjny Dolnego Śląsku. Założeniem twórców było wzbudzenie tajemniczości wokół regionu, zachęcając do złożenia wizyty osobiście. Jedynie motyw z przykładaniem palca do ust jest dla nas nie do końca zrozumiały. Oczywiście, to tylko subiektywne spostrzeżenie.

https://www.youtube.com/watch?v=_NajlfG4aAM

Z kolei Łódź reklamowała się jako idealne miejsce dla start-up’owców. Miasto było promowane serią 30-sekundowych klipów, prezentujących mieszkańców Łodzi i ich pomysły na biznes. Całość zachowano w alternatywnej, lekko hipsterskiej atmosferze. Poniżej prezentujemy jeden ze spotów.