Prowadzenie Facebook'a

Z social media podobnie jak z e-handlem - optymalizacji nigdy za wiele. W e-commerce niekiedy zmiana wielkości obrazków może zwiększyć konwersję. Tak samo wybranie najlepszych terminów na publikację wpisów na Facebook'u może przynieść pozytywne rezultaty.

Wiadomo, najważniejsza jest konsekwencja. Jeśli zakładamy, że wpisy umieszczamy raz dziennie to trzymajmy się tego. Jeśli trzy razy dziennie, lub raz w tygodniu to nie należy tego pochopnie zmieniać. Zawsze można jednak manipulować konkretnymi godzinami, w których będziemy udostępniać treści na stronach firmowych. Celem rzecz jasna jest zdobycie największego zainteresowania społeczności.

Dlatego podstawową kwestią jest odpowiedź na pytanie: o jakiej porze dnia grupa moich odbiorców korzysta z portali społecznościowych? Dla przykładu, inaczej sprawa się ma ze specami od marketingu, którzy korzystają z Facebook’a przeważnie między 9 a 17. Natomiast zupełnie inaczej wygląda to w przypadku fanów Kominka, którzy angażują się w godzinach po południowo-wieczornych. Określenie kim są odbiorcy prowadzonego przez nas fanpage’a, to pierwszy krok do sukcesu.

Są oczywiście jakieś standardy najlepszych godzin na angażowanie fanów. Mówi się o środowej godzinie 11, jako najlepszej na publikację na Facebook’u. Załóżmy jednak, że wszyscy managerowie social media opublikują wpis o tej złotej godzinie. Nasz wpis zniknąłby w tłumie, pozostając bez echa. Dlatego określenie najlepszych terminów publikacji materiałów wiąże się z długotrwałą optymalizacją popartą szczegółową analizą. Warto posiłkować się wykresami od Facebook’a, ale jak najbardziej można korzystać z innych dostępnych narzędzi.

Gwoli podsumowania, poniżej umieszczamy infografikę od Kissmetric. Jej zawartość to uśrednione dane dotyczące publikacji materiałów na Facebook’u. Pomocne, aczkolwiek nie radzimy traktować tego jako wyrocznię. Każdy fanpage wiąże się z indywidualnym podejściem do odbiorców i warto o tym pamiętać.

Kissmetrics - MDASystems