MDA.pl   Blog    Trendy: słowo klucz

Trendy: słowo klucz

Powrót do bloga

Koniec roku skłania do snucia planów na rok następny. Postanowienia noworoczne zwykle są niedotrzymywane, warto więc zająć się czym innym. Ludzie z branży zastanawiają się nad jej przyszłością, próbują przewidywać trendy, snują plany i ogólnie starają się być mądrzejsi niż są w rzeczywistości. My w spokoju poczekamy, zamiast tego wrócimy jeszcze raz do mijającego 2013 roku.

Pomoże nam w tym nieoceniony Google i jego podsumowanie przedstawione na stronie www.google.com/zeitgeist. Jeśli macie chwilę czasu, możecie prześledzić topowe w 2013 wyszukiwania w Google, podzielone na kategorie oraz kraje. To niezły sposób na przypomnienie sobie tego, o czym już można było zapomnieć. Nie raz zdziwicie się, że pozornie zamierzchłe wydarzenia miały miejsce np. w marcu.

Ludzie często korzystają z Google by sprawdzić czym jest coś, o czym słyszą po raz pierwszy w życiu. Wpisują „Czym jest?” i dodają frazę. Najczęściej w Polsce pytano o iban, piękno, patriotyzm, marka czy paczyzm. Niektóre wyrazy rzeczywiście wskazują na pęd do wiedzy, inne świadczą o filozoficznych zapędach Polaków. Czym bowiem jest piękno? Spory trwają od tysiącleci, ale może Google udzieliło komuś w końcu odpowiedzi;) Bardziej przyziemne poszukiwania zaczynają się od „Jak?” Najczęściej chciano zrobić lukier i, co zaskakujące, segregować śmieci, ale też dostać gorączki. Wydaje nam się, że tę ostatnią potrzebę przejawiała młodsza część społeczeństwa. Żeńska natomiast chciała upolować faceta, wszyscy z kolei potrzebowali się zakochać.

zeit1

Dzięki Zeitgeist można poznać popkulturowe gusta Polaków. Jesteśmy Słowianami, pierwsze miejsce wśród muzyki polskiej zajął więc utwór „My Słowianie”, resztę pominiemy, podobnie jak muzykę zagraniczną, którą zdominował Gangnam Style. Polecamy zresztą samodzielne zajrzenie na stronę, zwłaszcza, że każdy wynik można dokładnie zbadać pod względem okresu i miejsca popularności oraz fraz z nim powiązanych. Zabawa jest przednia. To samo warto zrobić z wynikami globalnymi, a jeśli kogoś interesuje konkretny kraj – nic nie stoi na przeszkodzie.

kafelki

Wisienką na torcie jest 100 najpopularniejszych na całym świecie fraz, których bohaterowie zostali umieszczeni w formie losowo rozmieszczonych kafelków. Najeżdżając na jeden, poznajemy o kogo chodzi oraz jakie miejsce w rankingu zajmuje. Polecamy, fajna sprawa gdy już znudzi Wam się świąteczny stół i rodzinna atmosfera.

Data publikacji: 2013-12-20

Poprzednie wpisy