Visual Bug Tracker

Visual Bug Tracker to nowy typ aplikacji, który nie dawno trafił na interaktywny rynek. To zdecydowane ułatwienie przy projektowaniu graficznym. Gdzie znajdzie zastosowanie?

1653372_265842866914485_955340002_n

Podstawową ofertę wielu agencji interaktywnych stanowi wykonywanie projektów graficznych. Zazwyczaj są to strony internetowe, logotypy i oprawy graficzne. Podczas wykonywania takich zleceń nie możliwym jest uniknąć częstych poprawek lub zdarzających się błędów. Jednak prawdziwy problem pojawia się, kiedy z naszym klientem kontaktujemy się na odległość. W takiej sytuacji rozmowa o poprawkach do projektu graficznego lub błędzie znalezionym na jednej z podstron nowego serwisu stanowi dla nietechnicznego klienta nie lada wyzwanie, a programistę lub grafika stawia w kłopotliwej sytuacji.

Pomocą w takiej sytuacji może okazać się Visual Bug Tracker. Zadaniem tego typu aplikacji jest proste zapisanie intencji naszego klienta, oraz przekazanie ich nam – fachowcom, w postaci listy zadań, uzupełnionej o niezbędne dane. Jak to wygląda w praktyce?

Załóżmy, że nasz klient chce zmienić layout jednej z podstron projektowanego przez nas serwisu. Zamiast tłumaczyć telefonicznie swój pomysł lub opisywać go we wiadomości mailowej nasz klient uruchamia Visual Bug Tracker. W tym momencie jego przeglądarka internetowa zostaje uzupełniona o narzędzia takie jak kształty czy edytor tekstu. Nasz klient dzięki nim zaznacza elementy do modyfikacji i krótko je opisuje. Po zatwierdzeniu zadania trafia ono do nas wraz z informacją o adresie URL, przeglądarce i rozdzielczości ekranu klienta. Prawda, że wygodne?

Dobre Visual Bug Trackery, oprócz opisanej wyżej funkcjonalności posiadają również panel administracyjny umożliwiający zarządzanie zadaniami. Dzięki temu pracując przy wielu projektach na raz praca nad poprawkami jest uporządkowana, a odszukanie starszych zadań nie stanowi problemu. Co więcej, niektóre Visual Bug Trackery umożliwiają komentowanie oraz udostępnianie zadań. Dzięki temu zadanie od klienta może zostać łatwo przekazane przez Project Managera do kompetentnej osoby z zespołu. Ta funkcjonalność umożliwia również konsultacje na temat projektu w całym teamie. Członkowie zespołu mogą dodawać swoje opinie na temat szkiców oraz w prosty sposób wracać do poprzednich wersji projektu.

W ostatnim czasie na polskim rynku pojawił się godny polecenia start-up, który zawiera wszystkie wyżej opisane funkcjonalności. Projekt o nazwie Bugio to wygodny Visual Bug Tracker z panelem administracyjnym i funkcją zarządzania zadaniami. Aplikacja występuje w dwóch wersjach. Darmowa wersja, czyli Bugio Lite pozwala oznaczać poprawki na obrazach lub screenshot’ach. Natomiast pełna wersja aplikacji Bugio umożliwia pracę również na działających stronach HTML, bezpośrednio w przeglądarce. Bugio pozwala na wygodne komentowanie, przekazywanie i tagowanie zadań, a każdy feedback klienta jest opatrzony informacjami o jego przeglądarce, systemie operacyjnym, rozdzielczości ekranu i rozdzielczości okna przeglądarki.

Czy tego typu aplikacje na dobre zagoszczą w polskich agencjach interaktywnych? Naszym zdaniem tak – tym bardziej, że ich zadaniem jest oszczędność naszego cennego czasu.