Zakupy przez internet

W sieci kupujemy coraz częściej. Kupujemy elektronikę, bieliznę, agd i ulubioną książkę. E-marketing z roku na rok rozwija się coraz bardziej, a marketerzy zastanawiają się jak zwiększyć sprzedaż.

Aby uwypuklić czynniki wpływające na skuteczność sklepów internetowych, warto w skrócie wymienić powody dla których sklep on-line często wygrywa z tym stacjonarnym. Są to kolejno: niższa cena, dostawa do domu, wygoda i oszczędność czasu. Kwestię ceny pozwolimy sobie w tym miejscu pominąć, a element dostawy do domu również nie wymaga omawiania – wszak wszystkie sklepy internetowe powinny to zapewniać. Natomiast warto wyróżniać się na tle konkurencji zapewniając klientom wygodę i oszczędność czasu. Dla tych dwóch konsumenckich potrzeb w e-handlu stworzono osobny dział zwany web usabillity, co w wolnym tłumaczeniu oddaje się jako użyteczność stron www. W końcu konsument, dla którego ważna jest oszczędność czasu chętniej wróci do tej witryny, która jest intuicyjna i stworzona z głową. W skrócie, skoro zamiast 5-ciu kliknięć myszką, można wykonać 3 i dotrzeć do tego samego punktu, to po co tracić czas?

Inny czynnik na który warto zwrócić uwagę to wzbudzenie zaufania u potencjalnego klienta. Okazuje się bowiem, że ryzyko otrzymania wadliwego towaru lub po prostu różniącego się od oczekiwań, było głownym powodem opóźniającym rozwój e-handlu w Polsce. Z tego względu warto umieszczać czytelne, dokładne zdjęcia oraz zadbać o możliwość wyrażania opinii przez klientów, zwłaszcza tych zadowolonych. Czasem warto pójść o krok dalej, dbając o dobre opinie również poza naszym serwisem. W tym celu pomocna będzie konfiguracja Google Alerts, dzięki któremu będziemy na bieżąco z wszelkimi opiniami i dyskusjami w internecie dotyczącymi naszej działalności. Poniżej zamieszczamy infografikę Ceneo.pl stworzoną na podstawie danych zebranych w pierwszej połowie lutego 2014r. Źródło znajduje się tu – zainteresowanych zapraszamy do lektury.

E-marketing_mda.pl