Oficjalna strona KOŁO
Marka KOŁO jest w Polsce powszechnie znana. Z tego powodu jej strona internetowa musiała spełniać nie tylko wszystkie standardy estetyczne, ale przede wszystkim technologiczne. Ogromna ilość informacji, danych, plików i podstron wymagała bezbłędnego oprogramowania. Daliśmy radę!
Zostaliśmy poproszeni o przygotowanie projektu, a w następstwie realizację głównego serwisu internetowego marki KOŁO. Zadanie obejmowało także całkowitą obsługę strony głównej oraz innych realizacji marki. Wyzwanie było o tyle większe, że przeznaczeniem serwisu było 7 europejskich rynków, co pociągało za sobą konieczność przygotowania tylu właśnie wersji językowych. Niezwykle szeroki target i nie spotykana często ilość podstron serwisu oznaczały wielką odpowiedzialność.
Da się ją porównać tylko do sukcesu, który odnieśliśmy! Jego miarą było nie tylko zadowolenie Klienta, ale także dwie statuetki zdobyte przez nasz serwis podczas prestiżowego Webstarfestival 2012. Strona KOŁO została najlepszą stroną internetową roku w kategorii Strona Firmowa oraz Dom i Ogród. 4 miesiące prac nad projektem zaowocowały ogromną satysfakcją, bo przyznać też trzeba, że włożyliśmy w ten serwis wiele wysiłku.
Zaczęliśmy od przygotowania makiet dla wszystkich szablonów serwisu internetowego. Było to konieczne przed rozpoczęciem prac graficznych ze względu na niezwykle skomplikowaną strukturę strony internetowej marki KOŁO. W ciągu kilku dni przygotowaliśmy kilkadziesiąt makiet z różnymi układami stron, które następnie konsultowaliśmy z Klientem. A wszystko po to, by przyszli użytkownicy znaleźli dokładnie to, czego szukają.
Faza wstępna nie zakończyła się na tym. Po zaprojektowaniu pierwszych szablonów stron przeprowadziliśmy dodatkowe badania z udziałem respondentów. Ich celem było wychwycenie ewentualnych problemów, z którymi mogliby spotkać się użytkownicy gotowej strony. Przerobiliśmy wspólnie z badanymi kilkadziesiąt scenariuszy możliwych zdarzeń, co sprawiło, że szablony stron zostały pod względem usability doprowadzone do perfekcji.
„Tylna strona” (Backend) projektowanego serwisu była równie wymagająca. Po drugiej stronie przeglądarki działają zoptymalizowane mechanizmy wyświetlania, w jak najlepszy możliwy sposób wykorzystujące dostępne zasoby informacji. Te ostatnie zbierane są w głównych bazach danych, serwujących dane do kilkudziesięciu serwisów internetowych jednocześnie. Aktualizacja w bazie powoduje automatyczną aktualizację każdego z serwisów. Odbywa się to dzięki API, zestawom funkcji odpowiedzialnych za przesyłanie odpowiednich danych z głównej bazy do serwisów w Internecie. W przypadku strony KOŁO zoptymalizowaliśmy wszystkie mechanizmy tak, by aktualizacje każdej wersji językowej nie przysparzały Klientowi żadnych problemów.