Pepco

Strona internetowa dla europejskiej sieci sklepów

Pepco to jedna z największych sieci sklepów w Europie.

W swojej ofercie posiada odzież damską, męską i dziecięcą, zabawki, a także artykuły przemysłowe i dekoracyjne dla domu oraz użytku codziennego. Wszystko w przystępnych cenach.

Pepco to aktualnie ponad 2000 sklepów w 19 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Brand jest uznawany za jedną z największych sieci detalicznych tego regionu. 

Zobacz stronę online

Świetni ludzie, z którymi chce się współpracować! Zawsze pełni entuzjazmu, uśmiechu i zapału do działania? O każdej porze stają na głowie, żeby pomagać. Pracujemy razem już kilka lat i nic nie zapowiada zmian.

Edyta Czarnecka
Brand communication manager

Największe z naszych wyzwań!

Z zaangażowaniem i profesjonalizmem podchodzimy do każdego projektu. Uwielbiamy wyzwania, a praca dla Pepco była jednym z nich. Potwierdzają to poniższe liczby:

2346

Godzin pracy
nad projektem

Tak obszerny projekt wymagał od nas czasu, który maksymalnie wykorzystaliśmy, aby spełnić oczekiwania Klienta.

836

Maili wymenionych
w trakcie prac

Sprawna komunikacja i wymiana informacji pozwoliła poznać potrzeby Klienta i w pełni zrealizować projekt według jego oczekiwań.

548 k+

Linii kodu
w repozytorium

Pepco to jeden z najbardziej rozbudowanych, również pod względem ilości linii kodu, projektów, jakie zrealizowaliśmy. 

Timeline projektu

Prace przy tak dużym i rozbudowanym projekcie wymagały od nas precyzyjnego, kilkuetapowego planu, który usprawnił działania.

Uporządkowany, systematyczny proces

Projekt realizowaliśmy w czterech, równie ważnych krokach: badania, projektowanie, programowanie oraz wdrożenie. Nasz zespół, poprzez realizację swoich działań na kilku etapach jednocześnie, był w stanie stworzyć atrakcyjną i jednocześnie spójną całość. 

Iteracyjne podejście do realizacji założonego planu

Projekt na miarę międzynarodowego Klienta, jakim był Pepco wymagał od nas planu, który konsekwentnie realizowaliśmy oraz krok po kroku osiągaliśmy kolejne cele.

Cele projektu

Przy tworzeniu strony internetowej dla Pepco zależało nam na jej praktyczności i estetyce odpowiadającej standardom marki. Chcieliśmy, aby witryna była jak najbardziej intuicyjna i potrafiła sprostać potrzebom użytkowników z wszystkich zaangażowanych krajów.

Research, badania
i warsztaty kreatywne
z Klientem

Przy realizacji projektu zależało nam na jak najlepszym rozpoznaniu i dopasowaniu się do potrzeb Klienta, dlatego postawiliśmy na szereg rozwiązań, które ułatwiły nam odnaleźć drogę do porozumienia.

  • Wykorzystanie metody card sorting Dzięki tej kreatywnej analizie, wykorzystywanej do projektowania doświadczeń użytkowników, mogliśmy w dokładny sposób poznać oczekiwania Klienta i utworzyć kompletną strukturę strony internetowej Pepco.
  • Indywidualne podejście i kreatywność Jednym z najistotniejszych czynników wpływających na sprawność i satysfakcję płynącą z tworzenia witryny dla międzynarodowego Klienta był dialog oraz indywidualne, nietuzinkowe podejście.

Mapa strony i wstępne prototypy

Stworzone przez nas zestawienie wszystkich podstron znacznie ułatwiło orientację w strukturze tak rozbudowanego serwisu jakim jest Pepco. Mapa i prototypy przyczyniły się do zachowania porządku i przejrzystości całego projektu.

Kilkanaście krajów, klikanaście języków

Praca dla Klienta, który działa na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, wymagała od nas stworzenia 15 wersji językowych strony internetowej.

Dopasowanie do potrzeb międzynarodowego Klienta

Dla tak rozbudowanej sieci sklepów, jaką jest Pepco, stworzyliśmy aż 16 wersji językowych strony internetowej. Dzięki takiej wszechstronności, marka bezproblemowo komunikuje się i dociera do określonego przez siebie targetu.

Indywidualne podejście do użytkowników strony z Europy Środkowo-Wschodniej

Każda z wersji językowych powstała w odpowiedzi na różnorodność językową wszystkich użytkowników strony internetowej Pepco. Pozwala to na znacznie efektywniejsze budowanie relacji między marką a jej Klientami.

Ponad sto projektów graficznych.
Świeży, minimalistyczny, modny look.

Przemyślany design pozwolił na przekazanie różnorodnych treści w funkcjonalnej, uporządkowanej formie. 

  • Nowoczesny design Umiejętne wykorzystanie białych przestrzeni oraz redukcja informacji sprawiły, że uwaga odbiorcy jest skupiona na centralnych, najważniejszych punktach strony, a całość ujęta jest w modnym, minimalistycznym stylu.
  • Funkcjonalność i intuicyjność Dbając o odbiór strony przez użytkowników wdrożyliśmy uproszczoną nawigację, a wszystkie zbędne, rozpraszające uwagę elementy zostały skondensowane lub usunięte.
  • Spójność z wizerunkiem marki Na stronie, mimo że zastosowaliśmy styl minimalistyczny, byliśmy w stanie zachować kolorystykę charakterystyczną dla marki i nadać całości indywidualny, znany odbiorcom charakter.
       
  • Jednolity, konsekwentny styl podstron Aby poruszanie po stronie było jak najbardziej intuicyjne, każdą z podstron zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy według ściśle przemyślanego i zaplanowanego schematu.
  • Projekt na miarę międzynarodowych standardów Projektując stronę dla międzynarodowego Klienta naszym największym wyzwaniem było dopasowanie się do wszechstronnych standardów i estetyki.
  • Przemyślane elementy graficzne i typografia Grafika stworzona specjalnie dla Pepco oraz starannie dobrany font tworzą niepowtarzalną atmosferę i wrażenie przejrzystości. Witryna ma indywidualną tożsamość i charakter.

Dedykowane kontenery na packshoty i bannery

W celu usprawnienia funkcjonalności i nadania niepowtarzalnego charakteru stronie specjalnie dla Pepco stworzyliśmy dedykowane elementy, które dają ogrom możliwości. 

27

Dedykowanych
kontenerów

Różne rozmiary dają możliwość umieszczania dowolnych packshotów, w zależności od indywidualnych parametrów.

82

Zamienne układy
komponentów

Możliwość tworzenia estetycznie wyglądających kompozycji pozwala na zachowanie minimalistycznego stylu strony.

>2k

Możliwych
kombinacji

Tak duża liczba możliwości daje wolność układania kompozycji, które będą wizualnie i funkcjonalnie satysfakcjonujące dla Klienta.

MDA to nie tylko partner, który realizuje nasze potrzeby, ale przede wszystkim ekipa na której zawsze możemy polegać. Żadne wyzwanie nie jest im straszne, a określenie „nie da się” zastępują „zrobimy tak, że będzie się dało”.

Patrycja Świątek
Brand communication assistant

Dedykowane układy elementów

Spójna, przejrzysta budowa stanowiła punkt wyjściowy dla projektowania strony internetowej europejskiej sieci sklepów Pepco. Stworzyliśmy więc układy dedykowane na miarę potrzeb i wymagań naszego Klienta. 

  • Optymalne wykorzystanie przestrzeni Każdy element na stronie ma swoje własne miejsce i przypisaną funkcję. Żaden z nich nie jest przypadkowy.
  • Łatwa, intuicyjna nawigacja Uporządkowana struktura i brak chaosu informacyjnego były kluczowymi wyznacznikami w tworzeniu tak intuicyjnej i prostej w obsłudze strony.
  • Czytelna i atrakcyjna konstrukcja Systematyczny i konsekwentny układ, z jakimi spotyka się użytkownik serwisu, pomagają w intuicyjnym poruszaniu się i zachęcają do pozostania na stronie.

Układ widoku kolekcji modyfikowalny w dowolny sposób

Chcieliśmy aby nasz Klient mógł sam decydować o indywidualnym układzie elementów, dopasowanym do poszczególnych kolekcji, zachowując przy tym nowoczesny wygląd zachęcający użytkownika do interakcji ze stroną.

Indywidualny charakter każdej kolekcji

Daliśmy Klientowi swobodę w wyborze widoku każdej z kolekcji po to, aby miał on możliwość przekazania odbiorcom wszystkich wybranych przez siebie informacji na temat oferowanych produktów w jak najatrakcyjniejszy i zachęcający sposób. 

Estetyczny i uporządkowany layout

Każda kolekcja sieci Pepco ma swój indywidualny, wyjątkowy klimat i charakter. Różnorodność oferowanych produktów postawiła przed nami wyzwanie w postaci wdrożenia możliwości modyfikacji układów w taki sposób, żeby za każdym razem tworzyły estetyczną i spójną całość.

Nowa gazetka, nowa jakość

Zupełnie nowy wygląd i działanie gazetki pozwalają użytkownikowi w prosty i przyjemny sposób zapoznać się z aktualną ofertą sklepu. Dzięki załączonym do każdego z produktów pinom, odbiorca ma możliwość podglądu interesującego go produktu i dodania go do ulubionych. Wszystkie zawarte w gazetce produkty pogrupowane są według kategorii z możliwością szybkiego podglądu. Sprawiliśmy, że przeglądanie aktualnej oferty sklepu stało się wygodne i intuicyjne. 

Nowe kafle produktowe

Podczas tworzenia strony internetowej dla sieci sklepów, jaką jest Pepco, kluczowym elementem było zaprojektowanie funkcjonalnych kafli, które w jak najlepszy sposób zaprezentują oferowane produkty, przekazując o nich maksimum informacji. 

  • Uporządkowany schemat Wszystkie kafle produktowe znajdujące się na stronie zostały uporządkowane według jednolitego schematu, który optymalnie wykorzystuje przestrzeń strony i sprawia, że całość dopasowuje się stylistycznie do pozostałych elementów serwisu.
  • Szybka weryfikacja treści Dzięki zachowanej konsekwencji i przejrzystości układu użytkownik może swobodnie przeglądać interesujące go produkty. Wdrożyliśmy możliwość dodawania ich do ulubionych oraz szybkiego podglądu różnych wersji kolorystycznych.

Nowe funkcjonalności na stronie

Aby jeszcze bardziej ułatwić i spersonalizować poruszanie się po nowej stronie Pepco wdrożyliśmy specjalnie zaprojektowane do tego funkcje:

Mój sklep

Po wpisaniu miasta lub kodu pocztowego użytkownik może szybko odszukać sklepy na danym obszarze oraz namierzyć je na mapie. Każdy został oznaczony widocznym pinem, a wyniki wyszukiwania uwzględniają godziny otwarcia i możliwość sprawdzenia dojazdu. 

Ulubione produkty

Poprzez dodawanie wybranych produktów do ulubionych daliśmy odbiorcom możliwość kreowania spersonalizowanej listy ulubionych produktów. Powstałe zestawienie można wydrukować lub udostępnić, aby z łatwością odszukać polubione towary w sklepie stacjonarnym i czerpać satysfakcję z zakupów. 

Nowa nawigacja, łatwiejszy dostęp do produktów

Celem, który udało nam się osiągnąć, było stworzenie serwisu, który w przystępny użytkownikom sposób, będzie promował produkty zawarte w ofercie sieci sklepów Pepco.

  • Czytelna oferta Zadbaliśmy o to, żeby oferta sieci Pepco była doprecyzowana, a użytkownik mógł swobodnie się w niej odnaleźć i zlokalizować produkty.
  • Łatwa nawigacja Wszystkie produkty pogrupowaliśmy w kategorie po to, aby użytkownik bez problemu odszukał produkt, który go interesuje lub którego aktualnie poszukuje.
  • Wygodne przeglądanie Przy tak rozbudowanej ofercie, jaką posiada Pepco, ważne było umożliwienie użytkownikowi jak najwygodniejsze i najbardziej intuicyjne zapoznanie się z nią.

Ponad 50 dedykowanych ikon

Nasz zespół zaprojektował dla Pepco ikony, które dodatkowo wzbogaciły treści znajdujące się na stronie i dopełniły jej ogólny design.

  • Przyjemne przyswajanie treści Specjalnie zaprojektowane do branży i wizerunku naszego Klienta ikony nie tylko poprawiają design strony, ale i ułatwiają poruszanie się po niej i odczytywanie treści.
  • Stylowy design Ikony doskonale komponują się z pozostałymi elementami graficznymi strony przez co całość prezentuje się estetycznie i nowocześnie.

Grid dopasowany do każdego urządzenia

Doskonale wiemy, że prawidłowa responsywność strony internetowej jest niezbędna do jej pozytywnego odbioru przez użytkownika. Dostosowaliśmy wygląd i funkcjonowanie serwisu Pepco do urządzeń, z jakich korzysta współczesny odbiorca.

Wersja responsywna strony

Chcąc dostosować się do współczesnego odbiorcy stworzyliśmy w pełni responsywną stronę, która dopasowuje się do różnorodności używanych urządzeń.

Z korzyścią dla Klienta

Dzięki stworzeniu w pełni responsywnej wersji strony internetowej dla naszego Klienta, nie musiał on martwić się pracami nad wieloma wersjami i układami swojego serwisu. Layout serwisu dostosowuje się do urządzenia, z którego w danym momencie korzysta użytkownik.

Wygoda dla odbiorcy

Doskonale wiemy, że strona o wysokim poziomie responsywnności zachęci odbiorcę do pozostania na niej na dłuższy czas. Projekt, który zrealizowaliśmy dla Pepco z góry zakładał wygodę i funkcjonalność, z jakimi spotka się każdy, niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta.

Multisite CMS, duża szybkość

Tak rozbudowana strona oraz ilość jej wersji językowych wymagała zastosowania nowoczesnych rozwiązań, w celu maksymalnego ułatwienia zarządzania nią.

Custom roles, sterowane dostępy do contentu

Podczas realizacji projektu wyszliśmy poza standardowe ustawienia i stworzyliśmy dla Pepco customowe role z indywidualnymi grupami uprawnień.

Indywidualne grupy uprawnień

Aby dać Klientowi jeszcze większą swobodę i łatwość działania, stworzyliśmy mu możliwość nadawania ról z indywidualnymi grupami, które mają dostępy tylko do wybranych modułów, sekcji, stron czy ustawień.

Nieograniczone możliwości

Dzięki temu, że stronę internetową Pepco stworzyliśmy od podstaw, w zależności od potrzeb, jesteśmy w stanie rozszerzyć powstałą sieć ról o nowe, z nowymi uprawnieniami do wybranych sekcji. 

Zarządzanie sekcjami w zależności od języka

Stworzenie tak wielu wersji językowych strony internetowej dla Pepco było dla naszego zespołu prawdziwym wyzwaniem. Chcieliśmy, aby każda z wersji wyróżniała się w swoim kraju oraz jak najlepiej trafiała do odbiorców.

Nakierowanie na indywidualne potrzeby

Chcieliśmy, aby każda każda z wersji działała optymalnie do wymogów danego języka. Tak, aby Klient mógł swobodnie edytować i dodawać treści do wybranej wersji.

Synchronizacja wersji językowych

Zadbaliśmy o to, żeby wszystkie wersje językowe serwisu działały na zasadzie lustrzanego odbicia, a odbiorca poszczególnych wersji dostawał takie same informacje.

Zastosowane technologie

Strona internetowa powstała na bazie systemu WordPress. Właściwe i rzetelne przygotowanie oprogramowania tego typu przekłada się na jego wysokie bezpieczeństwo oraz niezawodność. System WordPress jest także bardzo elastyczny – pozwala klientowi samodzielnie wprowadzać zmiany na stronie. Wszystko to dzięki łatwemu w obsłudze panelowi do zarządzanie treścią.

Przy programowaniu zastosowaliśmy języki: JS, HTML, PHP, jQuery, CSS. Ponadto przy realizacji tak obszernego projektu wykorzystaliśmy narzędzie WP Multisite oraz wdrożyliśmy mapy oparte na OpenStreetMap.

Napisz do nas i...

Zabierzmy się do pracy!

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i przygotujemy kompleksową ofertę współpracy!