Jak mózg widzi logo?

Firmowe logo odgrywa ważną rolę w postrzeganiu marki przez odbiorców. Neurolodzy postanowili przebadać jak ludzki mózg rozpoznaje logo i jak ono wpływa na podejmowanie decyzji. Oto, co udało im się odkryć.

1b

1. Kształt i kolor

W pierwszej kolejności Twoje oczy widząc logo wysyłają sygnał przez zakręt wrzecionowaty do pierwszorzędowej kory wzrokowej. W tym momencie Twój mózg rozpoznaje ogólne kształty obrazu i jego kolory.

1-1

2. Rozpoznanie obiektu

Obraz „trafia” dalej do drugorzędowej kory wzrokowej. W tym momencie Twój mózg łączy wcześniej zarejestrowane elementy, które następnie grupuje w jeden obiekt.

1-2

3. Dopasowanie

Po rozpoznaniu obiektu Twój mózg dopasowuje obraz do wzoru zapamiętanego w pamięci. Inaczej mówiąc, łączysz obraz z zapamiętaną wcześniej marką.

1-3

4. Emocje

W ostatnim etapie Twój mózg zaczyna kojarzyć logo z doznanymi wcześniej wrażeniami. W tym momencie zaczynasz łączyć logo z Twoimi doświadczeniami: np. z kupionym produktem lub smakiem posiłku.

1-4

To wszystko dzieje się w ciągu 400 milisekund!

Jak wykorzystać powyższe fakty, projektując firmowe logo? Przede wszystkim logo musi mieć proste do zapamiętania kształty. Na tyle proste, aby ludzki mózg mógł je natychmiast rozpoznać i skojarzyć z Twoją marką. Ważny jest również wybór barw. Mózg szybciej połączy z logo z emocjami, kiedy jego kolory będą współgrać z charakterem Twojej marki. Dla przykładu: zieleń kojarzy się ze zdrowiem, naturą i ekologią, a żółć zachęca do działania i podejmowania decyzji.

Na podstawie infografiki Logomarker.com