7 cech dobrej strony internetowej

Ewa Kontowska

Ewa Kontowska

Junior Account Manager / O autorze

Obecność w internecie wiąże się z wieloma zaletami. Jakie warunki powinna spełniać Twoja strona internetowa, by móc czerpać z niej jak najwięcej korzyści?

Witryna w sieci to wizytówka Twojej firmy – często stanowi pierwsze źródło informacji dla klienta. Warto więc zadbać o to, by była właściwie zaprojektowana i przygotowana do użytku. Przedstawiamy 7 cech, którymi naszym zdaniem powinna charakteryzować się dobra strona internetowa!

Czytelność

Projektując stronę internetową należy zadbać, by była jak najbardziej przejrzysta dla potencjalnego użytkownika. Odwiedzający nie powinien czuć się zagubiony i przytłoczony przeglądając Twoją witrynę – warto więc możliwie jak najwcześniej zaplanować logiczny i czytelny układ treści.  Klarowne i widoczne menu będzie najlepszym przyjacielem każdej osoby zainteresowanej Twoją firmą!

Informatywność

Zadbaj o to, by strona była pigułką wiedzy na temat Twojej firmy. Pozwól odwiedzającemu dowiedzieć się więcej na temat historii, misji i osiągnięć marki. Warto dopilnować jednak, by teksty nie były ani za długie, ani za krótkie – w przypadku tych pierwszych użytkownik może się szybko zniechęcić, natomiast w przypadku drugich: czuć niedosyt. Pamiętaj o zamieszczeniu wszystkich informacji kontaktowych – są niezwykle istotne dla klientów!

Stabilny serwer

To podstawa, bez której nie obędzie się żadna dobra strona internetowa. Serwer zapewnia dostęp do Twojej witryny i znacząco wpływa m.in. na szybkość jej ładowania. Należy się jednak dobrze zastanowić, jakich funkcji oczekujemy od przyszłego serwera – na rynku mamy do wyboru kilka rozwiązań, które będą się różnie sprawdzać w zależności od rodzaju Twojej strony.

Estetyka

Strona powinna oddawać charakter Twojej marki, a jednocześnie wyglądać profesjonalnie i wiarygodnie. Odpowiednio dobrana paleta kolorów musi współgrać z wybranymi grafikami i stanowić spójną całość. Pamiętaj, by dobrze przemyśleć dobór fontu pod kątem jego czytelności – warto zadbać, by nie był męczący dla oczu odwiedzającego.

Bezpieczeństwo

Twoja strona powinna posiadać certyfikat SSL – zwłaszcza jeśli daje użytkownikom możliwość założenia konta. Certyfikat będzie świadczył o wiarygodności domeny i przyczyni się do ochrony danych klientów. Zadbaj również o jasne ustalenie zasad dotyczących Twojej marki – odwiedzający powinien mieć dostęp m.in. do regulaminu i polityki prawności. Podczas surfowania po internecie zapewne niejednokrotnie trafiłeś również na komunikaty dotyczące tzw. „cookies” – choć czasami mogą się one wydawać frustrujące, zawsze trzeba o nich poinformować odwiedzającego.

Responsywność

W procesie projektowym należy uwzględnić fakt, iż spora część odwiedzających będzie przeglądać stronę na smartfonie lub tablecie. Użytkownicy urządzeń mobilnych powinni móc cieszyć się funkcjonalnością i estetyką strony tak samo, jak osoby korzystające z komputera. Należy zadbać więc o to, by strona była responsywna. W praktyce oznacza to zdolność automatycznego dopasowywania się do danego urządzenia.

Dokładne tłumaczenie

Jeśli planujesz możliwość zmiany języka na swojej stronie, zadbaj o poprawność tłumaczeń. Na szczęście nie trzeba być poliglotą, żeby tego dokonać – na rynku istnieje wiele firm, które chętnie zrobią to za Ciebie. Odpowiednio dobrane biuro tłumaczeń zadba o to, by użytkownicy z różnych krajów mogli bezproblemowo przyswajać zamieszczone na stronie treści.

Jak widać, na dobrze działającą stronę składa się kilka istotnych czynników. Mamy nadzieję, że nasze zestawienie okaże się pomocne. Jeśli jednak masz więcej pytań lub chciałbyś powierzyć nam zaprojektowanie swojej strony, chętnie pomożemy – wystarczy się z nami skontaktować 🙂

Ewa Kontowska

Ewa Kontowska

Junior Account Manager

Wielbicielka researchu, miłośniczka zwierząt oraz seriali z lat 80-tych i 90-tych.

Zadzwoń: +48 61 661 48 58

Napisz: biuro@mda.pl