#zostańwdomu, czyli jak marki odpowiadają na pandemię!

Ewa Kontowska

Ewa Kontowska

Junior Account Manager / O autorze

W związku z obecną sytuacją coraz więcej marek decyduje się na zmianę komunikacji w swoich reklamach - Biedronka zachęca do pozostawania w domu, Ikea pokazuje dobre strony podjęcia takiej decyzji, a Blik? Edukuje w kwestii zbiorowych zakupów za pomocą…piosenki.

Jak marki dostosowały swoje reklamy do wydarzeń, którymi żyje obecnie cały świat? W jaki sposób w tym trudnym czasie budują świadomość na temat swojej marki? Jak dostosowały swoją strategię marketingową i na co postawiły? Zapraszamy do lektury!

T-Mobile Polska

Zestawienie zaczniemy od operatora sieci komórkowej. Nowa kampania sygnowana jest hasłem przewodnim „Jesteśmy dla Ciebie” i przedstawia fragmenty z życia codziennego użytkowników w okresie kwarantanny. Bardzo ciekawym aspektem kampanii jest fakt, że powstała ona w pełni zdalnie. Przedstawione w spocie klipy nagrane zostały przez klientów marki w ich domach, a oprócz tego muzykę i oprawę dźwiękową przygotowano w domowych studiach.

Grupa Żywiec

Na pomysłową kontynuację własnej, trwającej już od 2016r. kampanii zdecydowała się marka Żywiec. Znane wielu hasło „Chce się Ż” w odpowiedzi na obecną sytuację zmieniło się bowiem w „Jak teraz Ż?” Nowy spot jest w pełni spójny z poprzednimi i zachowując typowy dla kampanii humor, obrazuje zasady zachowania bezpieczeństwa w obliczu epidemii. Jak więc teraz Ż? W Ż trzymaj dystans.

Blik

Wspomniany we wstępie Blik podszedł do tematu z dużą dozą humoru. Głównym elementem spotu jest chwytliwa piosenka promująca zjawisko tzw. „shop sharing”, czyli zbiorowych zakupów. Polegają one na zebraniu listy od wszystkich domowników (…a nawet sąsiadów!). Takie podejście zdecydowanie pozwala na ograniczenie wyjść do sklepu. Dodatkowo Blik zwraca uwagę na możliwość bezdotykowego rozliczenia, które jest nie tylko szybkie, ale przede wszystkim bezpieczne.

Biedronka i Lidl

Kolejną reklamą w naszym zestawieniu będzie spot sieci Biedronka. W swojej reklamie nie tylko zachęca Polaków do pozostawania w domach i poświęcania czasu swoim rodzinom, ale przede wszystkim dziękuje własnym pracownikom za ich pełne zaangażowanie w obliczu wyjątkowej sytuacji. Na podobny gest zdecydowała się również konkurencyjna sieć sklepów dyskontowych – Lidl.

Ikea

Marka postanowiła w krótkim spocie pokazać, że przebywanie w domu wcale nie jest takie złe. Szwedzki producent mebli zachęca odbiorców do odkrycia dobrych stron sytuacji i przedstawia dom jako miejsce pełne dobrej energii, pasji i miłości.

Stworzenie kampanii reklamowej to często miesiące pracy, a przede wszystkim poprzedzonej dodatkowo długimi dyskusjami i dokładnymi planami. Sytuacje tak nagłe jak panująca obecnie, wymagają przede wszystkim szybkiej reakcji i są sporym testem dla agencji reklamowych. Tym bardziej cieszy więc fakt, iż większość marek nie tylko poradziła sobie z tym zadaniem, ale przy tym postawiła na odpowiedzialność i promowanie zasad bezpieczeństwa.

 

Ewa Kontowska

Ewa Kontowska

Junior Account Manager

Wielbicielka researchu, miłośniczka zwierząt oraz seriali z lat 80-tych i 90-tych.

Zadzwoń: +48 61 661 48 58

Napisz: biuro@mda.pl