Kampanie w SM
W procesie pozycjonowania marki coraz większe znaczenie mają portale społecznościowe. Na co jednak należy zwrócić uwagę korzystając z tej formy promocji?
Obecnie, aby tworzyć skuteczną kampanie w SM trzeba zwrócić uwagę na rosnącą świadomość odbiorców. Dzisiejszy internauta prędzej czy później zrezygnuje z subskrybcji fanpage’a, który zalewa go jedynie linkami do promocji lub grafikami obwieszczającymi zbliżający się piątek. Dodatkową kwestią jest również zmieniającą się grupa wiekowa korzystających z Facebooka. Coraz większy procent stanowią starsi użytkownicy, traktujący portal Zuckerberga jako ważny kanał informacyjny. Dlatego aby promocja w SM była skuteczna, potrzebna jest przemyslana strategia i jej konsekwentne realizowanie.
Można tutaj posłużyć się przykładem Orange. Widać, że kwestia prowadzenia SM przez tą markę nie jest traktowana po macoszemu. Efektywność ich kampanii na Facebooku potwierdzają również liczby. Wpisy docierają do ponad 2 milionów internautów. Oczywiście, tworzenie indywidualnych grafik czy ciągła interakcja na posty fanów, wiąże się z większymi nakładami finansowymi. Jednak kwoty te nadal są znacznie niższe niż tradycyjne ATL.
A jak wygląda kwestia Facebookowych alternatyw na polskim rynku? Wśród młodych osób coraz bardziej popularny staje się Instagram czy Twitter. Sądzimy, że kwestią czasu wydaje się być większy udział tych portali społecznościowych w budowaniu polskich marek. Dlatego warto od początku stawiać na jakość, konsekwentnie realizując strategię marketingową w Social Media.
Oczywiście, profesjonalne prowadzenie portali społecznościowych zawiera się w wachlarzu naszych usług, dlatego serdecznie zapraszamy do kontaktu.