Landing Page

Landing page to strona, na którą kierujemy ruch, by skłonić użytkownika do określonej akcji. W jaki sposób stworzyć treść strony, aby najskuteczniej realizowała Twoją kampanię?

picjumbo.com_IMG_4340

1. Cel

Landing page będzie skuteczny, jeżeli jego celem będzie tylko jedna akcja użytkownika. Tą akcją może być zapisanie się do newslettera, kupno e-booka, zamówienie produktu lub wypełnienie formularza rejestracyjnego. Zaplanuj landing page tak, aby realizował tylko jeden cel. Wszystkie pozostałe elementy powinny zostać usunięte, tak aby nie rozpraszać użytkownika.

2. Nagłówek

Najważniejszy element Twojego landing page’u. Skuteczny nagłówek powinien pokazać potencjalnemu klientowi korzyści z kupna Twojego produktu. Co istotne, nagłówek powinien być spójny z treścią, która przekierowała użytkownika na Twoją stronę. Inaczej stracisz zaufanie odbiorcy, który szybko opuści stronę.

Warto wesprzeć nagłówek krótkim akapitem, który poprze jego wiarygodność. W pewnym sensie prawidłowy landing page powinien przekonać odbiorcę do naszej „filozofii”. Dlatego nagłówek to swego rodzaju „teza”, a następujący akapit to główny „argument”.

3. Pisz prosto i krótko

Używaj prostych słów, które będą jasne dla wszystkich odbiorców. Pisz krótko i zwięźle. Im szybciej przedstawisz odbiorcy najważniejsze zalety produktu, tym większą masz pewność realizacji celu. Przekaz Twojego landing page’u powinien być jasny i zwięzły. Inaczej odbiorca opuści stronę.

4. Opowiedz historię

Zamiast przedstawiać suche fakty o Twoim produkcie lub usłudze, warto opowiedzieć użytkownikowi pewną historię. Stwórz w tym celu „wstęp” (nagłówek), „rozwinięcie” (opis produktu i korzyści) oraz „zakończenie” (call to action). Twoja opowieść powinna być spójna – usuń wszelkie informacje, materiały i linki, które nie są bezpośrednio związane z tematem. W ten sposób zaciekawisz odbiorcę i skuteczniej zachęcisz go do realizacji Twojego celu.

5. Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy

Użytkownik strony chętnie skorzysta z Twojej oferty, jeśli skupisz się głównie na nim, a nie na Twoim produkcie. Dlatego zwracaj się do niego bezpośrednio. Przedstaw mu, co osiągnie dzięki Twojej usłudze. Pozwól mu poczuć się wyjątkowo.

6. Call to action

Ostatni element na Twoim landing page’u powinien jasno informować odbiorcę, co teraz powinien zrobić. Zachęć do działania: „zarejestruj się teraz”, „pobierz e-book już dziś”. Twój „call to action” to zwieńczenie całej opowieści. Po przedstawieniu korzyści musisz zachęcić odbiorcę do działania. Tu i teraz!

7. Dokładnie sprawdź

Po stworzeniu treści, powinieneś dokładnie sprawdzić jej poprawność. Sprawdź wszelkie błędy językowe, stylistyczne, ortograficzne a także merytoryczne. Nawet najmniejszy błąd zauważony przez odbiorce może zaważyć na jego decyzji. Zadbaj również o spójność nazewnictwa.