Raport Sotrender
Sotrender zdał nam statystyczne podsumowanie polskiego Facebooka za marzec 2014r. Wyniki dotyczące popularności rodzimych fanpage'y przedstawiono na ostatnio równie popularnym nośniku.
Sotrender to Facebookowy „must have” każdego community managera. Mistrzowie statystyk z social-mediowego podwórka regularnie obdarowują nas wartościowymi informacjami, które mogą wzbogacić naszą komunikację z fanami. W przypadku powyższego podsumowania zwróciliśmy uwagę na trzy statystyki
Użytkownicy Facebooka
Statystyki demograficzne oczywiście potwierdzają, że największą liczbę użytkowników stanowią osoby w wieku 19-33. Jednak wyraźnie widać, że grupa osób powyżej tych ram wiekowych wcale nie jest symboliczna. Portale społecznościowe to również dobra płaszczyzna marketingowa dla starszych grup wiekowych, o czym mimo wszystko trochę się zapomina.
Najszybciej komentujący
Heyah, T-mobile i Plus mogą poszczyć się najlepszym wynikiem w tej kategorii. Średnio 6 minut zajmował im feedback na posty fanów. Szybkość reakcji community managera to z pewnością jedna z podstawowych rzeczy wpływających na jakość fanpage’a. Nawet pod postem Sotrendera Heyah i T-mobile odpowiedzieli szybko i przekornie 🙂
Top Hashtagi
Statystyki Sotrendera ewidentnie pokazują niewykorzystany potencjał hashtagów. To genialne narzędzie, które angażuje fanów i samoczynnie napędza naszą kampanie. Prosty przykład: Oreo wymyślili konkurs, w którym fani mieli udostępniać figurki wykonane z nadzienia ich ciasteczek dopisując #creamthis #cookiethis. Efekt? Użytkownicy sami lokowali produkt na własnych zdjęciach, udostępniając je szerokiemu gronu odbiorców. Genialne, prawda?