Raport Sotrender

Sotrender zdał nam statystyczne podsumowanie polskiego Facebooka za marzec 2014r. Wyniki dotyczące popularności rodzimych fanpage'y przedstawiono na ostatnio równie popularnym nośniku.

Raport Sotrender - MDA

Sotrender to Facebookowy „must have” każdego community managera. Mistrzowie statystyk z social-mediowego podwórka regularnie obdarowują nas wartościowymi informacjami, które mogą wzbogacić naszą komunikację z fanami. W przypadku powyższego podsumowania zwróciliśmy uwagę na trzy statystyki

Użytkownicy Facebooka

Statystyki demograficzne oczywiście potwierdzają, że największą liczbę użytkowników stanowią osoby w wieku 19-33. Jednak wyraźnie widać, że grupa osób powyżej tych ram wiekowych wcale nie jest symboliczna. Portale społecznościowe to również dobra płaszczyzna marketingowa dla starszych grup wiekowych, o czym mimo wszystko trochę się zapomina.

Najszybciej komentujący

Heyah, T-mobile i Plus mogą poszczyć się najlepszym wynikiem w tej kategorii. Średnio 6 minut zajmował im feedback na posty fanów. Szybkość reakcji community managera to z pewnością jedna z podstawowych rzeczy wpływających na jakość fanpage’a. Nawet pod postem Sotrendera Heyah i T-mobile odpowiedzieli szybko i przekornie 🙂

Facebook - MDA

Top Hashtagi

Statystyki Sotrendera ewidentnie pokazują niewykorzystany potencjał hashtagów. To genialne narzędzie, które angażuje fanów i samoczynnie napędza naszą kampanie. Prosty przykład: Oreo wymyślili konkurs, w którym fani mieli udostępniać figurki wykonane z nadzienia ich ciasteczek dopisując #creamthis #cookiethis. Efekt? Użytkownicy sami lokowali produkt na własnych zdjęciach, udostępniając je szerokiemu gronu odbiorców. Genialne, prawda?