Świąteczne reklamy

Święta to wyjątkowy czas w roku dla... każdego marketingowca! Ilość emitowanych w tym okresie reklam jest przeogromna, a w tym zalewie informacji znajdują się oczywiście prawdziwe perełki. Jakie? Zachęcamy do lektury!

Do świąt pozostało już tylko kilka dni, a Ty jeszcze nie czujesz ich magii? Nie szkodzi! Poniżej zamieszczamy zestawienie najpiękniejszych i najbardziej klimatycznych reklam tego roku, które bez problemu wprawią Cię w świąteczny nastrój.

Na pierwszy rzut, proponujemy reklamę McDonald’s.

Obraz świetnie oddaje klimat wyczekiwania świąt. Mała dziewczynka po posiłku w McDonaldzie postanawia zachować ze swojego happy meala…marchewkę, aby mieć czym nakarmić renifery. Dziewczynka jest tak zdeterminowana, że trzyma marchewkę w ręce przez całą podróż do domu. Niestety okazuje się, że jedna marchewka to za mało…

 

Kolejną reklamową opowieścią o spełnianiu marzeń uraczyła nas Coca-Cola.

Głównym bohaterem jest tutaj chłopak dorabiający jako elf w centrum handlowym. Chcąc zaimponować dziewczynie mówi jej, iż posiada choinkę mierzącą 30 m. Niespodziewanie z pomocą przychodzi mu Święty Mikołaj, który realizuje wybryk wyobraźni bohatera. Reklama oprócz świątecznego klimatu świetnie obrazuje korzystanie z mediów społecznościowych (Mikołaj korzysta z InstaStories).

 

Coca-Cola stworzyła również tradycyjną reklamę. Znajdziemy tu wszystko, co pojawia się w corocznych świątecznych spotach marki: śnieg, mikołaja i charakterystyczną melodię. Najważniejszym elementem reklamy jest jednak przygotowująca się do świąt rodzina. Reklama jest częścią kampanii „Powiedz dziękuję”. Coca-Cola zachęca odbiorców do składania podziękowań osobom, które sprawiają, że święta są czymś wyjątkowym. Aby ułatwić zadanie, marka oznaczyła swoje produkty odpowiednimi sloganami takimi jak „Dziękuję Mistrzyni wypieków”, czy „Dziękuję Rozplątywaczu lampek choinkowych”.

 

Inną reklamą, w której pojawia się motyw podziękowań jest spot Ikei.

Krótki film obrazuje relację samotnej matki i jej kilkuletniego syna. Podczas wspólnego spędzania czasu, chłopiec zawsze ma przy sobie butelkę. Jak się okazuje, napełnia je towarzyszącymi mu emocjami. Reklama potrafi wzruszyć nawet najbardziej zatwardziałe serce.

 

Równie wzruszającą reklamą jest spot marki EDEKA.

Historia jest nieco futurystyczna. Główny bohater – jeden z robotów kontrolujących ziemię odkrywa, że istnieją jeszcze takie wartości jak rodzina, miłość i empatia. Historia przypomina bajkę Dinseya pt. „Wall E”. Elementem łączącym jest tutaj nie tylko obdarzony uczuciami robot, ale również morał przedstawiający istotę świąt.

 

W zestawieniu nie zabrakło też polskiej marki, Allegro.

Reklama Allegro przestawia historię małego chłopca zafascynowanego kulturą Indian. Pod choinką Marcel znajduje indiański talizman, który często pomaga mu wychodzić z opresji. Od kiedy interwencja nadeszła w postaci starszego bezdomnego człowieka, chłopiec zaczyna dostrzegać osoby potrzebujące pomocy. Reklama jest dość długa, bo trwa prawie 4 min, ale świetnie gra na emocjach.

 

Wśród polskich reklam świątecznych, które wywołały niemałe poruszenie znalazł się również spot Szlachetnej Paczki.

W tym roku ambasadorami projektu zostali Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan. Spot będący częścią kampanii „Za dobre rzeczy się płaci” zachęca do udzielania pomocy nie tylko za pomocą paczek, ale również wpłat na konto organizatorów Szlachetnej Paczki. Oprócz celebrytów, w reklamie zobaczyć można również inne znane twarze m.in. Cyber Mariana, Karolinę Pilarczyk (mistrzynię Europy w drifcie)i Katarzynę Bondę. Według twórców miało być zabawnie. Czy jest? Sami oceńcie. Jedno jest pewne, obok spotu nie sposób przejść obojętnie.

 

I na koniec kampania społeczna zwracająca uwagę na problem samotności.

Film pokazuje przepełnione rutyną i smutkiem życie starszego mężczyzny. Bohater z utęsknieniem obserwuje szerzącą się wokół niego radość wynikającą z międzyludzkich relacji.

 

Jak widać, reklamy mają moc przenoszenia nas w miejsca pełne uniesień i świątecznej magii. I choć tworzone są w celach konsumpcyjnych coraz częściej szerzą wartościowe idee przypominające o tym, co naprawdę jest w życiu ważne.