CLAAS

Kalendarz serwisowy dla producenta maszyn rolniczych

CLAAS to największy producent maszyn rolniczych w Europie

Podczas ponad 100 lat historii firmy CLAAS stał się pionierem w obszarze innowacyjnych przyrządów żniwnych.

Kombajny, ciągniki, sieczkarnie polowe oraz inne produkty CLAAS używane są przez rolników w każdym zakątku świata. Firma ta zatrudnia ponad 11 000 pracowników na całym globie.

Współpraca z firmą MDA to czysta przyjemność. Potrafią słuchać, szybko reagują, są otwarci i elastyczni.
Krzysztof Burdziuk
Service manager, Claas Polska Sp. z o.o.

System zaplanowany
 od podstaw

Na potrzeby aplikacji stworzyliśmy ponad 50 makiet, które obrazowały pełen interfejs aplikacji oraz pozwalały prześledzić ścieżki użytkownika. Klikalne, wysokojakościowe makiety nie tylko pomogły zaprojektować cały system, ale także ułatwiły konsultacje dotyczące funkcjonalności platformy oraz zminimalizowały ilość zmian w czasie wdrożenia aplikacji.

W pełni zwizualizowany, dedykowany system

Po akceptacji makiet i wypracowaniu pełnej logiki systemu przyszedł czas na finalne projekty graficzne. Nasi graficy i dział UX przy ścisłej współpracy z klientem przygotował ponad 100 widoków, komponentów, elementów UI. Wszystko to ze szczególnym naciskiem na użyteczność i łatwość obsługi systemu nawet przez osoby nietechniczne.

  • Setki zaprojektowanych elementów UI Na potrzeby projektu powstała niezliczona ilość elementów UI takich jak przyciski, ikony, przełączniki, okna kalendarza, elementy mapy, pola edytowalne, powiadomienia, walidacje.
  • Badania użyteczności widoków Na etapie klikalnych projektów graficznych aplikacja była testowana wraz z klientem i wybraną grupą użytkowników końcowych tak aby maksymalnie dopasować system do ich potrzeb.

Dedykowana aplikacja webowa

Serwis od początku został zaprojektowany w ten sposób aby zarówno w wersji desktop jak i mobile maksymalnie przypominał natywną aplikację. Dzięki wykorzystaniu Angular.js oraz mechanizmów PWA udało się ten cel zrealizować. 

Wdrożenie aplikacji przyniosło znaczne usprawnienie pracy serwisów

Głównym założeniem systemu było polepszenie wymiany informacji między pracownikami terenowymi a stacjonarnymi serwisami dealerskimi. Wyzwaniem była również synchronizacja jednoczesnej pracy wielu koordynatorów serwisowych oraz zarządzanie urlopami. Dzięki stworzonemu narzędziu udało się znacznie zwiększyć efektywność wykorzystania zasobów ludzkich oraz poprawić wewnętrzną komunikację.

348
tysięcy linii kodu

Powstało w rezultacie kilkumiesięcznej, intensywnej pracy nad systemem

100+
widoków
 interfejsu aplikacji

Aplikacja została zaplanowana i zaprojektowana w najmniejszym szczególe

530
godzin pracy
 programistów

Projekt został skrupulatnie zakodowany i przetestowany przez nasz zespół co poskutkowało znikomą ilością poprawek. 

System dostosowany do pracy w terenie

Kluczowym wymaganiem systemu było perfekcyjne działanie na systemach mobilnych. Aplikacja została wykonana jako Progressive web app (PWA) co pozwala na jej uruchomienie jako natywnej aplikacji mobilnej

  • Aplikacja zaprojektowana na mały ekran Projektując część aplikacji skierowaną dla mechaników przyjęliśmy podejście mobile-first. Cały UX aplikacji został pomyślany z myślą o sporych, łatwo klikalnych elementach
  • Strona WWW wyglądająca jak natywna aplikacja Wykorzystanie technologii PWA pozwoliło na instalację platformy na urządzeniach mobilnych w sposób zbliżony do natywnych aplikacji.

Zastosowane technologie

Prace programistyczne nad aplikacją Kalendarz serwisowy CLAAS zrealizowane zostały z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Działania front-endowe prowadziliśmy w oparciu o HTML5 i CSS3 oraz framework Anguar.js.  

Bazę dla back-endu stanowił framework Laravel. Bardzo istotna była tutaj wydajność oraz bezpieczeństwo systemu z którego korzystać ma cała sieć dealerska CLAAS. 

Napisz do nas i...

Zabierzmy się do pracy!

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i przygotujemy kompleksową ofertę współpracy!