Pozycjonowanie WooCommerce
Wraz z rozwojem branży e-commerce, możliwość dostosowania platformy sklepowej pod pozycjonowanie organiczne stała się podstawowym wymogiem, który Klienci biorą pod uwagę podczas wyboru “silnika” swojej witryny.
SEO stało się jednym z podstawowych narzędzi internetowego marketingu, a tym samym szansą na zwiększenie widoczności marki. Zanim przejdziemy do samego rozłożenia sklepowego SEO na czynniki pierwsze, warto przytoczyć definicję i najważniejsze informacje o samym pozycjonowaniu. Czym jest i co się na nie składa?
Definicja SEO (ang. Search Engine Optimization) mówi o procesie, który zorientowany jest na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Organicznych, czyli tych bezpłatnych. Pozycjonowanie organiczne to poprawa technicznych aspektów witryny, rozbudowa jej treści i zdobywanie linków pozycjonujących z innych domen.
SEO w sklepie internetowym, czyli na co zwrócić uwagę podczas wyboru systemu eCommerce?
Możliwość edycji title i meta tagów
Treści najważniejsze z punktu widzenia SEO nie są widoczne w wizualnej warstwie strony, ale pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Są to meta tagi oraz title, czyli znaczniki, w których można umieścić podstawowe informacje na temat strony – tytuł oraz krótki opis jej zawartości.
Uzupełnienie tych treści to jeden z pierwszych kroków, które powinieneś wykonać, jeśli zależy Ci na dobrej optymalizacji strony. Oprócz pozycjonowania, pełnią one także funkcje reklamowe. Treści, które pojawiają się w wyszukiwarce mogą skłonić potencjalnego klienta do odwiedzenia Twojej strony.
Idealne title i description to teksty krótkie, treściwe, ale interesujące i zachęcające. Treść powinna w pigułce podsumować Twoją ofertę oraz przekazać najważniejsze informacje o tym jaka zawartość znajduje się pod konkretną podstroną.
WordPress oferuje proste w obsłudze, i co ważne, darmowe wtyczki, które ułatwiają pierwsze kroki w świecie SEO, takie jak np. SEO Yoast. Wtyczka ocenia content zawarty na stronie, a także daje wskazówki, które pomagają w optymalizacji treści.
Możliwość edycji adresów URL
Linki z zaszyfrowaną pod liczbami, myślnikami i innymi znakami specjalnymi treścią nie są przyjazne, ani z perspektywy użytkownika, ani robotów Google, które premiują strony w wynikach wyszukiwania. Jak więc powinien wyglądać przyjazny adres url? Powinien w sposób czytelny i prosty opisywać treści znajdujące się na danej podstronie, a oprócz tego być łatwy do zapamiętania. Panel administracyjny WordPress standardowo oferuje możliwość edycji i ustawienia przyjaznych adresów url.
Edycja H1, bez zmiany nazwy strony w menu
H1 to wbrew pozorom nie strzał podczas gry w statki. To nazwa najważniejszego nagłówka na każdej z podstron. Nagłówek h1 bezspornie powinien zawierać treść, która wskaże na kluczową zawartość danej strony. Z punktu widzenia pozycjonowania organicznego to bardzo ważny element – wyszukiwarki traktują go priorytetowo i zwracają na niego szczególną uwagę. Warto w nagłówku wykorzystać słowa kluczowe powiązane z witryną, tak aby przyczynić się do wzrostu pozycji w wyszukiwarce.
Prowadzenie bloga
Ważną częścią SEO jest content, jego aktualizowanie i rozwijanie. Unikatowe i wartościowe treści, w których dodatkowo zawierają się słowa kluczowe odnoszące się do Twojej witryny, to niezwykle istotna składowa dobrej optymalizacji sklepu internetowego pod kątem pozycjonowania organicznego. Bez opisów produktów i innych materiałów tekstowych, takich jak na przykład artykuły branżowe, ani roboty Google, ani użytkownicy nie będą w stanie znaleźć konkretnych informacji na temat jej zawartości.
WordPress w połączeniu z WooCommerce zapewnia rozbudowane możliwości publikacji treści. Korzystając z tego typu oprogramowania bez problemu będziesz mógł uzupełnić opisy produktów, opisy kategorii, a także stworzysz bloga, który pomoże wzbogacić Twoją witrynę artykułami tematycznymi.
Certyfikat SSL
SSL (Secure Sockets Layer) zabezpiecza poufność przesyłania danych między użytkownikiem, a stroną, a także potwierdza wiarygodność domeny. Jego zadanie to minimalizowanie ryzyka niepożądanego i niekontrolowanego wycieku informacji, w tym danych wrażliwych, które zostawiają w sieci np. klienci sklepów internetowych. Podczas finalizowania zakupów online Klient musi podzielić się z Tobą takimi danymi jak np. dane logowania do banku, dane z karty płatniczej, czy adres dostawy. Oprócz kwestii bezpieczeństwa, od jakiegoś czasu SSL ma także wpływ na widoczność witryny w internecie. W przeglądarce Chrome strony, które nie mają wdrożonego certyfikatu SSL opatrzone są informacją, że witryna jest niezabezpieczona, a Google oficjalnie informuje, o tym że słabiej ocenia strony, które nie posiadają certyfikatu, a premiuje w wynikach te z SSL-em.
Czy WordPress pozwoli Ci więc na podstawową optymalizację pod kątem SEO? Jak najbardziej! Dodatkowo oprócz doskonałego przygotowania oprogramowania do wdrażania zmian i optymalizacji, WooCommerce pozwala także na różnego rodzaje integracje z systemami, które ułatwią Ci sprzedaż, jest niezwykle prosty i intuicyjny w obsłudze, a co najważniejsze daje możliwości ciągłego rozwijania i rozbudowywania sklepu w przyszłości.