Bannery reklamowe

Internetowa reklama wizualna zmierza w swojej ewolucji do perfekcji. Bannery reklamowe, które są jednocześnie adresowane do wszystkich odbiorców już dawno poszły do lamusa.

Rtb House - mda.pl

Obecnie wykorzystywane narzędzia pozwalają wyświetlić reklamę idealnie dopasowaną do internauty. Na przykład, wykorzystując technologię Real-Time Bidding płacimy za wyświetlenie bannera dla użytkownika o największym potencjale zakupowym. Skompliowane algorytmy analizują ścieżkę zakupową internautów, wyświetlając naszą reklamę tylko tym, którzy wyszukują informacji o produkcie zbliżonym do naszego.

Jest wiele różnych technologii, które potrafią wycisnąć ostatnie soki z powierzchni reklamowej. Jednak skuteczność naszych kampanii będzie również zależeć od naszego rozeznania opartego na doświadczeniach (naszych lub cudzych). Jedną z rzeczy, które mamy na myśli jest wybranie najskuteczniejszych dni na emisje reklamy. Oczywiście, najlepsze dni to te, w których kliknięcie w banner zakończy się kupnem towaru w naszym sklepie.

Z pomocą przychodzi nam analiza wykonana przez agencję RTB House. Badacze zebrali dane z 450 kampanii reklamowych przeprowadzonych technologią pokrótce opisaną na wstępie tego artykułu. Analiza wykazuje różnice w zachowaniach internautów z podziałem na „puste kliki” i te zakończone sprzedażą. Tych pierwszych najwięcej jest w weekend. Prawdopodobnie leniwa atmosfera w polskich domach zachęca do przeglądania produktów, jednak nie mobilizuje wystarczająco do zakupu.

Natomiast najskuteczniejsze sprzedażowo okazują się pierwsze dni tygodnia z poniedziałkiem na czele. Jak można to wytłumaczyć? „W godzinach pracy używamy internetu nie tylko w celach służbowych, ale i prywatnych” – komentuje Wojciech Głowacki z RTB House. „W biurze sprawdzamy maile, czy wiadomości z portali informacyjnych. Coraz częściej wycinek tego czasu poświęcamy także na zakupy. Fakt, że najczęściej kupujemy rekomendowane produkty nie tylko wieczorami, ale także w godzinach porannych zdaje się ten trend potwierdzać.”

Dlatego jeśli naszym celem jest największe ROI to emisja reklam w na początku tygodnia wydaje się być najskuteczniejsza. Warto jednak pamiętać, że przedstawiona analiza została wykonana na podstawie danych statystycznych. Logicznymi będą różnice w prowadzeniu kampanii dla sklepu z narzędziami i wystrojem wnętrz. Każdy produkt rządzi się własnymi prawami, które najlepiej odkryć metodą prób i błędów.

Rtb house 2 - mda.pl