Bannery reklamowe
Internetowa reklama wizualna zmierza w swojej ewolucji do perfekcji. Bannery reklamowe, które są jednocześnie adresowane do wszystkich odbiorców już dawno poszły do lamusa.
Obecnie wykorzystywane narzędzia pozwalają wyświetlić reklamę idealnie dopasowaną do internauty. Na przykład, wykorzystując technologię Real-Time Bidding płacimy za wyświetlenie bannera dla użytkownika o największym potencjale zakupowym. Skompliowane algorytmy analizują ścieżkę zakupową internautów, wyświetlając naszą reklamę tylko tym, którzy wyszukują informacji o produkcie zbliżonym do naszego.
Jest wiele różnych technologii, które potrafią wycisnąć ostatnie soki z powierzchni reklamowej. Jednak skuteczność naszych kampanii będzie również zależeć od naszego rozeznania opartego na doświadczeniach (naszych lub cudzych). Jedną z rzeczy, które mamy na myśli jest wybranie najskuteczniejszych dni na emisje reklamy. Oczywiście, najlepsze dni to te, w których kliknięcie w banner zakończy się kupnem towaru w naszym sklepie.
Z pomocą przychodzi nam analiza wykonana przez agencję RTB House. Badacze zebrali dane z 450 kampanii reklamowych przeprowadzonych technologią pokrótce opisaną na wstępie tego artykułu. Analiza wykazuje różnice w zachowaniach internautów z podziałem na „puste kliki” i te zakończone sprzedażą. Tych pierwszych najwięcej jest w weekend. Prawdopodobnie leniwa atmosfera w polskich domach zachęca do przeglądania produktów, jednak nie mobilizuje wystarczająco do zakupu.
Natomiast najskuteczniejsze sprzedażowo okazują się pierwsze dni tygodnia z poniedziałkiem na czele. Jak można to wytłumaczyć? „W godzinach pracy używamy internetu nie tylko w celach służbowych, ale i prywatnych” – komentuje Wojciech Głowacki z RTB House. „W biurze sprawdzamy maile, czy wiadomości z portali informacyjnych. Coraz częściej wycinek tego czasu poświęcamy także na zakupy. Fakt, że najczęściej kupujemy rekomendowane produkty nie tylko wieczorami, ale także w godzinach porannych zdaje się ten trend potwierdzać.”
Dlatego jeśli naszym celem jest największe ROI to emisja reklam w na początku tygodnia wydaje się być najskuteczniejsza. Warto jednak pamiętać, że przedstawiona analiza została wykonana na podstawie danych statystycznych. Logicznymi będą różnice w prowadzeniu kampanii dla sklepu z narzędziami i wystrojem wnętrz. Każdy produkt rządzi się własnymi prawami, które najlepiej odkryć metodą prób i błędów.