Budujemy prototyp

Prototyp to uproszczony interfejs aplikacji, symulujący jej docelowe działanie. Taki prototyp, nazywamy często "makietą funkcjonalną".

step-6-balsamiq-mockup-in-link-viewer-app_original

Czym jest prototyp?
To uproszczony interfejs aplikacji, symulujący jej docelowe działanie. Taki prototyp, nazywany często „makietą funkcjonalną” składa się z wielu rysunków przedstawiających poszczególne widoki aplikacji. Posiada możliwość logicznego przełączenia widoków, dzięki symulacji linków internetowych.

Dlaczego należy tworzyć prototypy?
Wyobraź sobie, że decydujesz się na realizację skomplikowanej aplikacji. Wybrana przez Ciebie agencja interaktywna na podstawie dostarczonej specyfikacji ma wykonać projekty graficzne i wszelkie skrypty. Jaki może być efekt pominięcia prototypu? Gotowa aplikacja może być zgodna ze specyfikacja, ale może zawierać wiele błędów logicznych i użytecznościowych. Może się również okazać, że konieczne będzie dodanie nowej funkcjonalności wymagającej przebudowania znacznej części aplikacji. Wszystkie te aspekty są możliwe do uniknięcia dzięki wcześniejszemu zbudowaniu prototypu.

20081008_balsamiq04b

Programy do prototypowania, takie jak Balsamiq Mockup czy Axure RP pozwalają w prostu sposób zbudować poglądowy projekt aplikacji. Dzięki temu przebudowa prototypu jest bardzo szybka i nie wiąże się z wielkimi nakładami finansowymi. Rysowanie prototypu rozpoczyna się od stworzenia poszczególnych makiet. Ich wygląd jest na tyle uproszczony, aby zwracał uwagę jedynie na najważniejsze cechy interfejsu. Po stworzeniu makiet można przystąpić do linkowania ich. Tak powstały prototyp można wygenerować do pliku PDF (Balsamiq) lub nawet do pliku HTML (Axure). Nie zależnie od formatu, takie rozwiązanie pozwala już w pierwszej fazie projektowania wykryć błędy, dodać brakujące funkcjonalności i porównać efekt z założeniami.

axure_big

W ramach naszej usługi tworzenia dedykowanych platform, standardowo wykonujemy prototyp. Stawiamy na wysoką jakość usług, dlatego prototyp uważamy za bardzo ważny element procesu twórczego.