Marketing ambientowy

Reklama ambientowa, rozumiana jako niestandardowe podejście do promocji firm i produktów, do dziś potrafi zaskoczyć kreatywnością. Twórcy kampanii regularnie pokazują nam nowe możliwości zastosowania tego nośnika.

Lemon & Paeroa – nowozelandzki producent napojów, pomagał ludziom cieszyć się słońcem, obdarowując ich reklamowymi klapkami i ręcznikami. Uwagę przykuwa sposób, w jaki przekazywano gratisy miastowym przechodniom. Otóż ręczniki służyły jako miejskie plakaty, a obuwie wkomponowano w przystankowe citylighty. Oczywiście, wszystko do dyspozycji mieszkańców.

Na interesujący pomysł wpadł również Duracell. W trakcie mroźnej zimy, producent baterii alkalicznych postanowił umilić mieszkańcom Montrealu codzienne oczekiwanie na autobus. Na przystankach zamontowano nagrzewnice, których uruchomienie zależało od współpracy oczekujących na autobus. Z pewnością, takie zaangażowanie odbiorców ocieplało nastrój podwójnie.