Marketing szeptany
Dla osób zajmujących się promocją usług czy produktów, pojęcie "Marketing szeptany" nie powinno być obce. W tym artykule opiszemy na co zwracać uwagę, zlecając outsourcing tej formy promocji.
Podstawową zasadą marketingu szeptanego jest naturalność. Każdy wpis na forach internetowych powinien wyglądać całkowicie zwyczajnie. Aby spełnić ten warunek, osoba prowadząca kampanię „szeptaną” nie powinna nachalnie reklamować produktu lub usługi. Warto również zachować odpowiednią ilość neutralnych wpisów, tak aby właściciel profilu wzbudzał zaufanie. Innym czynnikiem jest dopasowanie postów do tematyki strony oraz stylu panującego na forum.
Należy pamiętać o zasadach dodawania linków do postów. Ze względu na prawidłowe pozycjonowanie docelowej strony, linki nie powinny zawierać tak zwanych „anchorów”. Odnośnik do źródła powinien być czystym adresem URL. Ważne jest również, aby linkować do konkretnych podstron zgodnych z tematem, a nie do strony głównej.
Jeśli zależy nam na jak najlepszej jakości wpisów, czasem warto udostępnić „szeptaczom” nasz produkt lub dokładnie zapoznać z usługą. Dzięki temu pozwolimy im samym przekonać się do naszej oferty, a ich kampania będzie bardziej wiarygodna.
Przed rozpoczęciem kampanii marketingu szeptanego konieczne jest ustalenie jej celu. Czy ma prowokować do dyskusji, zwiększyć ruch na stronie, czy też usprawnić działania pozycjonerskie? Od wyboru zależy jak będą wyglądały posty. Dodatkowo, decydując się na kampanię, której jednym z celów jest SEO, warto poinformować o tym firmę pozycjonerską. Będziemy mieli wtedy pewność, że wszystkie działania będą ze sobą współgrały.
Natomiast w trakcie trwania działań, aby sprawdzić jakość naszych „szeptaczy”, należy przyjrzeć się czy posty są unikalne, są spisane poprawną polszczyzną oraz czy pasują do założonych wątków. Jeśli zależy nam również na efektach SEO, należy sprawdzić czy wpisy umieszczane są na stronach indeksowanych przez Google (site>0) oraz czy linki mają charakter dofollow.
Oczywiście koszt prowadzenia takiej kampanii nie może być zbyt niski. Nie można dać się nabrać na konkurencyjnie niską cenę, gdyż usługa może przynieść więcej szkód niż korzyści.