Wyniki mundialu

Mundial to nie tylko święto kibiców na całym świecie. To również perfekcyjne pole marketingowe. Agencja MDA Systems przygotowała wyniki marketingowych spotkań kilku znanych marek.

Messi robben mdasystems

Adidas – Nike 1:1

Spotkanie dwóch największych sportowych marek zakończyło się remisem. Z początkiem meczu na prowadzenie wysunęła się firma Nike spotami, które pokochały miliony. Na portalu YouTube obydwie reklamówki obejrzano już 140 mln razy. Adidas wyrównał mecz stawiając na najlepszych graczy. Leo Messi, Arjen Robben – właśnie Ci piłkarze zaszli daleko w tych mistrzostwach. Natomiast Ronaldo z Portugalią nie wyszli z grupy, a zarówno Neymar, jak i jego drużyna zostali brutalnie znokautowani. Właśnie dlatego spot Adidasa miał taką siłę przebicia w finałowych blokach reklamowych stacji telewizyjnych.

http://youtu.be/jR1XQsCiAKE
http://youtu.be/3XviR7esUvo
http://youtu.be/Iy1rumvo9xc

Mundial – TVP 2:1

fifa tvp mda
Prawa do polskiej transmisji piłkarskiego święta TVP wykupiło na wyłączność. Dzięki temu stacje TVP 1 i TVP 2 przez cały mundial cieszyły się średnią oglądalnością na poziomie 2,9 mln widzów. Największą popularność zanotował finałowy mecz Niemcy – Argentyna, który obejrzało 10,49 mln widzów. Mimo to, jak donosi portal Wirtualne Media „impreza była deficytowa dla TVP”.

Łączne wpływy z reklam w Telewizji Polskiej wyniosły 153 mln zł (dane wg oficjalnego cennika TVP). Największymi reklamodawcami wg Nielsen Audience Measurement byli Carlsberg Breweries (12 059 590 zł), Grupa Żywiec SA (11 472 010 zł) i Kompania Piwowarska (8 080 804 zł). TVP nie podaje dokładnej wartości strat. Niesamowitym wydaje się być fakt, że przy tak dużej imprezie i oglądalności straty w ogóle miały miejsce.

Unilever – Spray Sędziowski 1:0

unilever mundial brasil mda
Nowością na tegorocznych mistrzostwach świata w futbolu był tzw. spray sędziowski. Koncern Unilever błyskawicznie wykorzystał tą piłkarską nowość promując jeden ze swoich produktów.

Snickers – Suarez 3:1

snickers suarez mda
Ugryzienie przez piłkarza Urugwaju było prawdziwym hitem, którego mało kto się spodziewał. W 79. minucie meczu fazy grupowej Luis Suarez ugryzł w ramię włoskiego rywala. Marketerzy Snickersa szybko odpowiedzieli piłkarzowi, a ich Tweet był jednym z najszybciej udostępnianych zdjęć tych mistrzostw, z wynikiem około 43 tys. retweetów.

Twitter – Facebook 1:1

podolski brasil mda systems
Mundial był najbardziej społecznościowym wydarzeniem w historii Facebooka. Ogólna liczba interakcji na Facebooku związanych z mundialem przekroczyła miliard. Natomiast finałowe spotkanie mistrzow świata w piłce nożnej rozgrywane między Niemcami a Argentyną pobiło globalny rekord popularności na Twitterze. W szczytowym momencie wydarzenie to generowało prawie 619 tys. tweetów na minutę.