Murale reklamowe

W mieście pełnym billboardów, plakatów czy citylightów, każdy outdoor wyróżniający się z tłumu zdecydowanie bardziej przykuwa uwagę. W takim razie co konkretnie można zrobić aby uliczni przechodnie skupili uwagę na naszej reklamie o kilka sekund dłużej?

Wystarczy mieć pomysł na interesujący mural. Malowidło na ścianie może być wkomponowane w kamieniczną architekturę lub może w całości wypełnić ścianę. Efekt wykonanej w ten sposób reklamy z pewnością jest bardziej interesujący od klasycznych outdoorów. Znaleźliśmy kilka interesujących przykładów tego typu malunków.

W uliczną architekturę interesująco wkompononował się producent iPhone’a. Apple jako alternatywę dla billboardu postanowił wykorzystać miejską architekturę. W tym celu zamienił ścianę kamienicy w menu swojego flagowego produktu. Pomysł zdecydowanie nieszablonowy.

Iphone-mda.pl

Firma Deutche Bank również postanowiła się zabawić w upiększanie kamienic. Ich mural pełnił rolę teasera – bank nie podpisał się bezpośrednio pod dziełem. Malunek miał raczej zapaść w pamięci odbiorcy, tak aby przy zetknięciu z produktem wzbudzić większe zainteresowanie. Malowidło zdecydowanie nie pozwala sobie na ignorowanie przez przechodniów, co z pewnością miało duży udział w skuteczności całej kampanii.

Mural-mda.pl

Do tematu pomysłowo podeszła również sieć marketów budowlanych. Firma Obi postanowiła zrezygnować z częsci billboardów na korzyść zewnętrznej renowacji kilku mieszkań. Autorzy nie omieszkali podpisać się pod dziełami. Reklama z pewnością przykuwała uwagę i zdecydowanie wyróżniła market na tle konkurencji.