Oscarowe Selfie

O Selfie już chyba każdy słyszał. Słowo zdobyło szczyt internetowej popularności po ostatnich rozdaniach Oscarów. Okazuje się jednak, że łudząco spontaczna "sweet focia" Ellen DeGeneres była zaplanowaną akcją Samsunga.

A jak kosztowną! Mówiło się nawet o 20-tu milionach dolarów wydanych przez producenta Galaxy S5 na oryginalną promocje swojego telefonu. Nietypowy pomysł zdecydowanie spełnił oczekiwania twórców. Zdjęcie udostępniano na Twitterze grubo ponad 3 miliony razy, a liczba lajków osiąga 2 miliony.

Ellen_DeGeneres_mda.pl

Todd Pendleton – dowódca Samsungowego marketingu zdradził niedawno kulisy kampanii. Początko na selfie miała się znajdować tylko DeGeneres oraz Meryl Streep. To, że do zdjęcia dołączyły kolejne gwiazdy faktycznie było spontaniczną akcją, co jeszcze bardziej spotęgowało sukces fotki. Ostatecznie Samsung rozdzielił 3 miliony dolarów pomiędzy DeGeneres i dwie fundacje non-profit i cały czas zbiera żniwa perfekcyjnie zrealizowanego pomysłu.

W Polsce, oprócz Samsunga na słowie „Sefie” pozycjonował się również Jacek Kurski ze swoim zdjęciem wykonanym na kijowskim Majdanie. Polityk udostępniając 24 lutego na Twitterze zdjęcie wykonane z wyciągniętej ręki przypadkowo wpisał się w nurt chwilę poźniej popularnego Selfie. Jednak w przeciwieństwie do oskarowego selfie, europoseł nie spotkał się z pozytywnym odzewem internautów, którzy krytykowali wykorzystywanie sytuacji politycznej do własnych celów.

Jacek_Kurski_mda.pl