Super Bowl 2016

O ile można nabrać pewnych wątpliwości czy bohaterami festiwali filmowych przestają być obecnie same filmy, a stają się nimi gwiazdy filmu właśnie, o tyle na przysłowiowym czerwonym dywanie Super Bowl na pewno obok wyśmienitych futbolistów stanąć powinni… twórcy reklam.

Super Bowl to impreza już nie tylko o charakterze sportowym. To święto narodowe określane mianem Super Bowl Sunday, czy krócej Super Sunday, a swą rangą pretenduje według tygodnika „Time” do wydarzenia na miarę wyborów prezydenckich. Notuje ono corocznie rekordowe ilości spożywanego w tego dnia jedzenia – nota bene i tak już często wypominane naszym sąsiadom zza oceanu. Ale żarty na bok, gdyż rzecz rozchodzi się o poważne sumy i nie mowa tu wcale o rachunki za konsumpcję.

W tym roku miała miejsce już 50 edycja tego eventu o niesłabnącej popularności czego dowieść może kwota za miejsce w loży opiewająca na nawet 350 tysięcy dolarów. Do kieszeni w tym dniu sięgają jednak nie tylko przeciętni Amerykanie i nieprzeciętnie bogaci kibice, lecz przede wszystkim producenci reklam, którzy słusznie skuszeni ponad 100 milionową publicznością przed telewizorami, gotowi są zapłacić niebotyczne sumy za emisję choćby i 30-sekundowego spotu. W tym roku pół minuty na ekranach telewizorów fanów NFL kosztowało 5 mln dolarów, co pozwoliło stacji transmitującej CBS zarobić ponad 377 mld dolarów.

Wszystko to zobowiązuje do dostarczenia emocji na najwyższym poziomie. Emocji, które dorównują tym sportowym, zarówno według kibiców jak i koneserów reklam. Poza kreatywnością, którą w reklamie takiego formatu po prostu musi osiągać wyżyny, dla zapewnienia sukcesu marketingowego, twórcy reklam sięgają po inne chwyty, takie jak zaangażowanie w nie gwiazd światowego formatu. Ich zadaniem jest podniesienie poziomu prestiżu oraz przyciągnięcie uwagi widza, dla którego sama obecność idoli świata show biznesu stanowi niekiedy obietnicę ekscytujących wrażeń. Nic więc dziwnego, że w tym roku w spotach wystąpił Ryan Reynolds, Alec Baldwin, Missy Elliot, czy Drake.

Czego jeszcze oczekiwać można podczas finały ligi NFL? Oczywiście efektów specjalnych i to nie tylko w trakcie samej rozgrywki. W reklamach podczas Super Bowl w 2016 roku nie zbrakło doskonałej technologii, która zaowocowała emisją spotu Coca- Coli z Hulkiem oraz Ant-Manem w roli głównej.

Poniżej lista spotów, które zdecydowanie warto zobaczyć. Prawdziwa uczta reklamowego konesera!

Coca-Cola:

https://www.youtube.com/watch?v=OlZqBR3yTiw

Amazon Echo:

https://www.youtube.com/watch?v=qTz5jAn-XX8

Axe:

Audi:

https://www.youtube.com/watch?v=diU_09jb4bI

Acura NSX:

https://www.youtube.com/watch?v=AfsZ9tXnv5M

Advil:

https://www.youtube.com/watch?v=xryoyvdTVnw

Bai:

https://www.youtube.com/watch?v=-NGPwtXywLk