W czasie mundialu

Przed nami pierwszy gwizdek mundialu w Brazylii. A za nami już kilka odsłon futbolowych kreacji. Czas się przyjrzeć, jak największe brandy podeszły do mundialowych reklam.

Miejsce 6.
Na najniższym miejscu naszego rankingu uplasował się spot Pepsi. Mimo technologicznych fajerwerków, reklama Pepsi-Coli wydaje się być mocno szablonowa. Podobne schematy były powtarzane już wielokrotnie, choć oczywiście nadal cieszą się popularnością. Plusem marketingowym spotu jest rzecz jasna obecność największych gwiazd futbolu, z Messi na czele.

http://youtu.be/KefIe0xwD6w

Miejsce 5.
Klimatyczny spot od sportowej stacji telewizyjnej. W reklamie ESPN uwypuklono nie tyle sam futbol, co przyjacielską atmosferę kibicowania. Przyjemne 60 sekund.

http://youtu.be/FIvGtnK5Xp8

Miejsce 4.
Powerade pokazał klasę! Reklama z udziałem największych gwiazd piłki nożnej wprost kipi emocjami i adrenaliną. Fenomenalne ujęcia połączone z genialnie komenatrzem. Wszystkie wartości marki w godnych 60 sekundach.

http://youtu.be/jgz8OjPRPNA

Miejsce 3.
Tego się nie spodziewaliśmy po McDonald’s! Reklama zawiera zbiór nieprawdopodobnych tricków z piłką w roli głownej. Wszystko zostało okraszone niewinnymi uśmiechami bohaterów i beztroską muzyką. Całość tworzy naprawdę świetny klimat!

http://youtu.be/-T7zyezBkuY

Miejsce 2.
Pamiętasz siebie jako dzieciaka grającego w futbol na podwórku? Z którym znanym piłkarzem się wtedy utożsamiałeś? Ten genialny insight wykorzystał w swojej reklamie producent butów Nike. Oczywiście nie mogło zabraknąć takich gwiazd jak Ronaldo, Neymar’a i Rooney’a.

http://youtu.be/3XviR7esUvo

Miejsce 1.
Kontrowersyjnie, nieprawdaż? 🙂 Naszym zdaniem Activia we współpracy z Shakirą otrzymuje zasłużone, pierwsze miejsce rankingu. To jedna z niewielu „reklam”, która pamiętała o naszych kobietach w czasie mundialu. A niecałe 100 000 000 wyświetleń mówi samo za siebie.