Wartościowy Content
Popularny ostatnimi czasy Content Marketing wydaje się być idealnym narzędziem marketingowym.
Zmęczony nachalnymi reklamami internauta otrzymuje wartościowe informacje na temat interesującego go produktu. Natomiast marketer może się spodziewać wzrostu sprzedaży przy znacznie mniejszym nakładzie finansowym niż przy kampaniach PPC.
Oczywiście, możemy stwierdzić, że przeznaczanie nakładów finansowych na tworzenie treści, które nie są ofertą, nie przyczynia się tak szybko i bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży jak tradycyjne formy reklamy. Tylko, że przeciętny internauta podejmując decyzję o zakupie, najpierw przeszukuje sieć w celu zdobycia większej ilości informacji na temat produktu. Dlaczego więc samemu nie dać mu tych informacji – idealnie skrojonych pod kątem naszego targetu?
Podejrzewamy, że również Google będzie pochwalał nowe trendy w e-marketingu. W końcu, w parze z udostępnianiem wartościowej treści oczywiście idzie też SEO. W przeciwieństwie do obecnych technik pozycjonerskich, prędzej czy później w wyszukiwarkach rankingować będą witryny obudowane w sieci głownie użytecznymi materiałami. Tak więc poświęcając część budżetu na content, pomagamy naszemu sklepu internetowemu, przebić się przez gąszcz konkurencji w wyszukiwarkach. Można przyjąć, że nawet zespół weselny, którego strona ma dobry content wyróżni się na tle konkurencji.
Można z czystym sumieniem stwierdzić, iż dla Content Marketingu rok 2014 będzie przełomowym okresem na polskim rynku. Content Marketing Institute, pretendujący na lidera w temacie, przedstawia nam kilka danych, mających potwierdzić tą tezę.
Jak widać tylko 10% amerykańskich marketerów nie uznaje tworzenia wysokiej jakości treści jako dobrej formy promocji. Czy podobne dane będziemy mogli zebrać na polskim rynku na początku przyszłego roku?
Źródło grafiki: http://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2013/10/B2C_Research_2014-withlinks.pdf