Współpraca z agencją
Jednym z ważniejszych czynników wpływających korzystnie na wynik pracy agencji interaktywnej jest utrzymywanie dobrej relacji klient-wykonawca. Poniżej przedstawiamy 5 wskazówek, które pomogą Tobie zawrzeć dobrą współpraca z wykonawcą nowej strony internetowej lub aplikacji webowej.
1. Stawiaj cele biznesowe ponad osobiste upodobania.
Przed przystąpieniem do realizacji projektu interaktywnego, wykonawca powinien dowiedzieć się kim będą odbiorcy strony internetowej (lub aplikacji) i jakie zadania projekt będzie spełniać. Realizacja uwzględniająca powyższe informacje może jednak różnić się od Twoich upodobań. Pamiętaj, że Twoje osobiste preferencje mogą odbiegać od upodobań Twoich odbiorców. Oceniając projekt otrzymany od agencji interaktywnej, warto zapytać siebie: „Czy to spodoba się moim potencjalnym klientom?”.
2. Nie kopiuj konkurencji.
To nie błąd inspirować się stronami konkurencji. Natomiast kopiowanie za wszelką cenę rozwiązań użytych na innych stronach jest często nie trafionym pomysłem. W ten sposób istnieje duże prawdopodobieństwo powielania błędów projektowych. Co więcej, rozwiązania, które znajdują zastosowanie na innych stronach nie koniecznie mogą się sprawdzić na Twojej. Oczywiście możesz przedstawić wykonawcy swoje pomysły na bazie witryn konkurencji. Jednak przy podejmowaniu ostatecznej decyzji warto zaufać doświadczonym projektantom.
3. Powierz rozwiązywanie problemów agencji.
Aby Twoje spostrzeżenia przyniosły największą korzyść, warto wyznaczyć pewną granicę w komunikacji z wykonawcą strony internetowej. O ile wszelkie spostrzeżenia i obawy są zawsze cenne i wartościowe dla projektantów, o tyle sugerowanie rozwiązań jest wkroczeniem w ich kompetencje. Zamiast proponować powiększenie logo lub zmianę kolorystyki warto raczej przedstawić swoje obawy np. o braku czytelności, słabej widoczności itp. Doświadczeni projektanci jak najlepiej wykorzystają Twoje spostrzeżenia.
4. Daj twórcom wystarczająco dużo czasu.
To zrozumiałe, że zależy Tobie na czasie. Chciałbyś jak najszybciej pokazać klientom swoją nową stronę internetową. Warto wziąć jednak pod uwagę, że im więcej czasu poświęcisz projektantom, tym lepszy otrzymasz produkt. Proces twórczy i kwestie programistyczne wymagają odpowiedniej ilości czasu, którego skrócenie może skutkować stratą jakości, indywidualności i dopracowania projektu.
5. Bądź w stałym kontakcie z agencją.
Aby Twoja internetowa wizytówka była zawsze na czasie, wcale nie trzeba zlecać kompletnego redesignu raz na dwa, trzy lata. Zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest regularnie wprowadzanie zmian w krótszych odstępach czasu. Dlatego warto być w stałym kontakcie z agencją, która wykonując drobne, ale częste zmiany, zadba o długookresową efektowność Twojej strony.