Jaka strona na smartfona?

To nie lada dylemat dla osób modernizujących lub stawiających od zera sklep internetowy. W końcu, kupujący przez smartfona stanowią coraz większą grupę polskich konsumentów.

Warto przytoczyć kilka danych udowadniających sens mobilnych rozwiązań. Co trzeci polski obywatel jest posiadaczem smartfona. Zakładając, że skoro 95% z oferty operatorów to smartfony, liczba posiadaczy tych urządzeń z pewnością będzie rosła. Co więcej, 9/10 poszukiwań mobilnych generuje dalsze działania, z czego 50% jest zakończona sprzedażą. Osoby, które docierają do konsumentów przez internet, zdecydowanie nie powinni ignorować tego trendu.

E-commerce-mda-systems

W tym miejscu najlepiej przytoczyć kilka wad i zalet poszczególnych rozwiązań. Jednym z rozwiązań jest strona mobilna. Zaletą takiego rozwiązania jest dostępność. Odpowiednie przekierowanie powinno nas automatycznie przenieść na wersje mobilną serwisu. Jednak najczęstszym minusem takich platform są ich ograniczone możliwości.
 
Strony-responsywne-mda-systems
 
Drugą opcją jest stworzenie strony responsywnej. Takie rozwiązanie jest najbardziej praktyczne dla mobilnych użytkowników, a przy tym nowoczesne i zgodne z trendami. Sklep internetowy będzie się doskonale wyświetlał na wszystkich mobilnych urządzeniach, od 4-calowych smartfonów, po 10-calowe tablety. Tak przygotowany portal nie będzie również tracił na użyteczności. Wszystkie funkcyjne aspekty będą identyczne zarówno na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych. Oczywiście, nasza firmowa strona jest również responsywna, tak więc zapraszamy do jej testów na różnych urządzeniach.