Jaka strona na smartfona?
To nie lada dylemat dla osób modernizujących lub stawiających od zera sklep internetowy. W końcu, kupujący przez smartfona stanowią coraz większą grupę polskich konsumentów.
Warto przytoczyć kilka danych udowadniających sens mobilnych rozwiązań. Co trzeci polski obywatel jest posiadaczem smartfona. Zakładając, że skoro 95% z oferty operatorów to smartfony, liczba posiadaczy tych urządzeń z pewnością będzie rosła. Co więcej, 9/10 poszukiwań mobilnych generuje dalsze działania, z czego 50% jest zakończona sprzedażą. Osoby, które docierają do konsumentów przez internet, zdecydowanie nie powinni ignorować tego trendu.
W tym miejscu najlepiej przytoczyć kilka wad i zalet poszczególnych rozwiązań. Jednym z rozwiązań jest strona mobilna. Zaletą takiego rozwiązania jest dostępność. Odpowiednie przekierowanie powinno nas automatycznie przenieść na wersje mobilną serwisu. Jednak najczęstszym minusem takich platform są ich ograniczone możliwości.
Drugą opcją jest stworzenie strony responsywnej. Takie rozwiązanie jest najbardziej praktyczne dla mobilnych użytkowników, a przy tym nowoczesne i zgodne z trendami. Sklep internetowy będzie się doskonale wyświetlał na wszystkich mobilnych urządzeniach, od 4-calowych smartfonów, po 10-calowe tablety. Tak przygotowany portal nie będzie również tracił na użyteczności. Wszystkie funkcyjne aspekty będą identyczne zarówno na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych. Oczywiście, nasza firmowa strona jest również responsywna, tak więc zapraszamy do jej testów na różnych urządzeniach.