2014: Podsumowanie
Rok 2014 dobiega końca. Tuż przed Nowym Rokiem przygotowaliśmy subiektywne podsumowanie najważniejszych realizacji interaktywnych i marketingowych z ostatnich 12 miesięcy.
Sortie en mer
Wiesz, jakie to uczucie tonąć? Jeżeli nie miałeś „przyjemności” odczuć tego na własnej skórze to Sortie en mer pozwoli Tobie utonąć przed komputerem z myszką w ręku. To rewelacyjne dzieło powstało na zlecenie producenta wodnych środków ratunkowych – firmy Guy Cotten. Dajemy słowo – od teraz nie wypłyniesz na jachcie bez kamizelki!
Smutny autobus
http://youtu.be/LP5WB6OXv1g
Świetna kampania, o której aż huczało na Facebooku! Przypomnijmy: zdezelowany autobus w dwuminutowym spocie walczy o naszą sympatię, po czym beznamiętnie zostaje zezłomowany przez radosną dziewczynkę. Efekt kampanii? 1,5 mln wyświetleń w ciągu tygodnia oraz 100 tysięcy wejść do aplikacji wykonanej na zlecenie MSW.
Mundial
http://youtu.be/3XviR7esUvo
Mistrzostwa Świata Piłki Nożnej w Brazylii to wydarzenie, które przyciągnęło przed telewizory miliony osób na całym świecie. Podczas mundialu mogliśmy obejrzeć wiele niesamowitych spotów reklamowych. Jeden z nich – czterominutowa reklama Nike – został wyświetlony na portalu YouTube prawie 100 mln razy!
Selfie
Kampania, która pokazała siłę Twittera w promowaniu produktów. Podczas rozdania Oscarów, prowadząca uroczystość Ellen DeGeneres zaprosiła Pitt’a, Cooper’a, Streep i innych światowej sławy aktorów do… selfie! Zdjęcie, które DeGeneres opublikowała błyskawicznie na Twittera udostępniono ponad 3 miliony razy! Pozornie spontaniczne selfie, okazała się być misternie spreparowaną akcją Samsunga. Kampania promowała nowego Galaxy S5, który był wielokrotnie pokazywany w rękach prowadzącej galę i oczywiście wykorzystany do wykonania słynnego już selfie.
Prank advertising
W ciągu ostatnich 12 miesięcy sporą popularność zdobywała forma reklamy, polegająca na „wkręcaniu” przypadkowych ludzi w niecodzienne sytuacje. Co prawda udostępniony przez nas film SA Wardęgi nie jest spotem reklamowym, ale pokazuje moc drzemiącą w prank advertising’u. Film polaka zdobył ponad 100 mln wyświetleń i był przez wiele dni promowany jako najlepszy klip na głównej stronie YouTube. Pod tymi linkami znajdziesz inne „Pranki” z ostatnich kilkunastu miesięcy.