Instagram

Portale społecznościowe wielokrotnie pokazują nam się ze strony niezależnych buntowników. Ich popularności nie idzie sztucznie zaplanować, a zaangażowania użytkowników nie idzie kupić.

Instagram - MDASystems

Weźmy chociażby pod uwagę Google+, do którego przylgnęła opinia miasta duchów. Od kiedy gigant z Mountain View przymusza wszystkich posiadaczy Gmaila lub kanałów YouTube do zakładania kont na swoim portalu społecznościowym, wzrosła jedynie ilość profili użytkowników. Google nie było w stanie zaangażować internautów na swojej społecznościówce, mimo posiadania olbrzymiego potencjału i technicznie nieustępującej Facebook’owi platformy.

Z instagramem jest wprost przeciwnie. Rosnąca popularność serwisu wcale nie jest uzależniona od intensywnej promocji w mediach, czy opierania się na bazie kont z innych usług internetowych. Portal sukcesywnie rozszerza grono zaangażowanych użytkowników, bazując w lwiej częsci na naturalnych trendach. Co więcej, specjaliści z branży widzą w roku 2014 kluczowy okres rozwoju serwisu na naszym podwórku. Platforma, która bazuje na udostępnianiu polaroidowo-podobnych zdjęć, ma w bieżącym roku zaangażować sporą rzeszę polskich internautów.

Dlatego marketerzy powoli mogę planować swoje kampanie promocyjne właśnie na ten portal społecznościowy. Instagram oczywiście wyszedł na przeciw potrzebom marek, wdrażając w listopadzie ubiegłego roku posty sponsorowane. Według badań przeprowadzonych na testowych kampaniach, firmy umiejętnie promujące się na portalu osiągały bardzo dobre wyniki jeśli chodzi o zasięg i zapamiętywalność kampanii, celując w grupę osób w wieku 18-35 lat.

Na pewno najbardziej inspirującym będą case study zagranicznych marek, które już osiągnęły spory sukces na Instagramie. Takim przykładem może być profil promujący ciasteczka Oreo. Marka, która na skalę światową nawiązuje wzorcową komunikację z klientem popularność zdobyła również na omawianym portalu, zdobywając ponad 130 tysięcy śledzących. Zaangażowanie fanów to nie tylko zasługą przemyślanej strategi, ale również umiejętnego korzystania z narzędzi dostępnych na serwisie. Na przykład, korzystając z hashtagów, Oreo przeprowadził konkurs na najlepsze zdjęcia przedstawiające rzeźby wykonane z ciasteczek lub nadzienia. Dzięki temu użytkownicy portalu sami udostępniali materiały promocyjne dla marki, zachowując pozytywną atmosferę wokół produktu.

Oreo - MDASystems

W Polsce z Instagrama korzysta 1,5 mln, a liczba użytkowników wciąż rośnie. Dlatego warto korzystać również z tej platformy, przedstawiając pomysłowe, nieszablonowe kampanie, kierowane na grupę młodych osób.